Uncategorized
Енио Мориконе – Once Upon A Time in Macedonia…
Честа да го отвори овогодинешното издание на нашата најголема културна манифестација „Охридско лето“ на 12 јули ќе ја има композиторот и аранжер Енио Мориконе, придружуван од Унгарскиот филхармониски оркестар и хорот на Македонската опера и балет
Енио Мориконе е најверојатно најпознатиот композитор на филмска музика на дваесетиот век. Исто така, тој е и меѓу најпрофилираните композитори поради неговата работа во безброј различни медиуми. Сигурна бројка не е достапна, но тој изработил филмски теми за неколку стотици филмови низ минатите неколку децении. Се претпоставува дека се работи за преку 500. Иако, неговите теми се нашле во секој филмски жанр кој што може да се замисли (истото важи и за музичките стилови кои ги користи), тој најмногу се идентификува со шпагети вестерн стилот на звучна позадина за филм. Тој е всушност пионерот на овој правец, прославувајќи се со темите за филмовите на режисерот Серџо Леоне. Палетата на делата на Мориконе е неверојатно разнолика, движејќи се од класична музика, џез, поп, рок, електроника, авангардна музика, италијанска музика итн. Проценуван од најважните личности во модерната музика како Џон Зорн, (не споменувајќи ги модерните филмски режисери како Мартин Скорсезе), Мориконе не може да се смести само во класата на најдобри композитори на филмска музика, туку и во најважните современи композитори од кој било вид.Мориконе започнал со студии на само 12 години на римскиот конзеваториум „Санта Сесилија“. Мотивиран од своите инструктори да се фокусира на композиција, Мориконе се издржува свирејќи труба во џез оркестри, за потоа, откако дипломира да се вработи во италијанската национална радио мрежа. Тој не почнал да компонира теми за филм се‘ до раните шеесетти, а меѓународното внимание го стекнува дури кога ја започнува соработката со Леоне. Клучниот момент е филмот „За грст долари” („A Fistful оf Dollars“) во средината на шеесеттите. Шпагети вестерн филмовите одбележуваат само мал дел од кариерата на Мориконе, но за многумина овој период важи за најдобар и најиновативен. Мориконе ги засилуваше филмските заплети и самата драма низ непредвидливи инструментализации и аранжмани. Дисонантни хармоники, играчки пикола, бомбастични црковни оргуљи, симпатични свиркања и викални коруси-сето ова стана заштитен знак на продукциското дуо Мориконе-Леоне, но и на целиот шпагети вестерн жанр. Влијанието од рокенролот се чувствуваше во тивките, демнечки и застрашувачки гитари кои влијаеа (случајно или намерно) врз творештвото на низа артисти и групи како „The Ventures“, Двајн Еди, „The Shadows“ и Џон Бери. Најпознатата тема на Мориконе е носечката мелодија на филмот „Добриот, лошиот и грдиот“ („The Good, the Bad and the Ugly“). Кога Хуго Монтенегро ја преработи оваа песна, таа стигна на првото место на официјалната американска топ листа. Иако извесно време беше зафатен со филмовите на Леоне, Енио Мориконе секогаш наоѓаше време за најразлични филмски проекти како класиките „Алжирска битка” („Battle of Algiers“) и ”Гори!” („Burn“). На крајот на седумдесетите, Мориконе почна да се оддалечува од Леоне и шпагети вестерн филмовите, фокусирајќи се на соработката со бројни режисери ширум светот. Грандиозните оркестрации и незаборавните мотиви за Мориконе се нешто сосема вообичаено. На пример, Ворен Бити не ја пропушти приликата во едно свое интервју за Los Angeles Times да забележи : „Не постои подобар композитор од Мориконе кога треба да се направи филмска тема!”. Добрите резултати продолжија и кога Енио Мориконе почна да експериментира со електронска музика. Возраста не го запре Мориконе. Всушност, во последниве три декади тој го доживува својот најголем комерцијален успех и добива највисоки признанија од сите страни на светот. Дури, беше и номиниран за Оскар за музиката во филмот „Мисијата” („The Mission“) во 1986 година. Од тогаш, па до денес, Мориконе соработувал со најдобрите светски режисери како : Педро Алмодовар, Брајан де Палма, Роман Полански, Мајк Николс, Оливер Стоун и Бери Левинсон. Најверојатно, од поновите филмски теми на Мориконе, најзабележителна е музиката за филмот „Синема Парадизо” („Cinema Paradiso“).
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Uncategorized
Најмалку 10 лица загинаа во пожар во Шпанија
Најмалку 10 лица загинаа во пожар во дом за стари лица во североисточна Шпанија.
Пожарот избувна рано утринава во домот „Вила Франко де Ебро“, во близина на Сарагоса.
Причината сѐ уште не е позната.
Uncategorized
Филипче: Само за камати за унгарскиот кредит годишно ќе се платат 18 милиони евра
Претседателот на Социјалдемократскиот сојуз на Македонија, Венко Филипче, на денешната прес-конференција во одговор на новинарско прашање, посочи дека каматите за кредитот од Унгарија на годишно ниво ќе изнесуваат околу 18 милиони евра. Филипче порача дека граѓаните ниту се должни ниту имаат некаков бенефит од плаќање на камати за овој кредит. При тоа, Филипче потенцираше дека повлекувањето на парите од унгарскиот кредит, отвора сериозно загрижувачки прашања, односно дека ниту општините се подготвени да ги искористат, ниту пак има развиен механизам како ќе се поделат парите на компаниите, а во меѓувреме граѓаните ќе плаќаат камати.
„Годишно каматите за тој кредит ќе изнесуваат околу 18 милиони евра. Тоа значи дека ние веќе плаќаме камати за кредит којшто е целосно повлечен иако можело да се повлекува на пример по делови, а едноставно не може да искористи. Тоа значи дека кога некој граѓанин ќе купи стан или кола, ќе земе кредит, а станот или колата ќе му дојдат следната година. Тоа нема никаква домаќинска логика. Не знам зошто премиерот и Владата вака недомаќински се однесуваат со ресурсите на државата и со парите на граѓаните. За да се направат проекти, за да се реализираат и за да се стигне до наплата треба сериозен број на месеци, а ние имаме најмалку шест месеци период во којшто граѓаните плаќаат камати без никаква потреба“, рече Филипче.
Во однос на механизмот за поделба на парите кон компаниите, Филипче потенцираше дека Владата и за овој дел нема план и дека очекувано ќе биде комерцијалните банки за своите трошоци да ја зголемат каматната стапка.
„Не станува збор очигледно за така поволен кредит како што Владата сакаше да го рекламира на почетокот. Моите информации се дека има компании коишто се добро рангирани кои од нашите банки земаат кредит со каматна стапка под 3%. Тоа значи дека има многу поповолни кредитни линии за компаниите. Зошто граѓаните да плаќаат камати и да враќаат кредити за развој на некои компании. Каков бенефит ќе имаат граѓаните кога ќе плаќаат кредити за развој на некои комерцијални компании? Зошто не беше премиерот и Владата фер да кажат дека каматата нема да биде само 3,25%, туку дека ќе биде многу повеќе, а сега во овој временски период и значајно повеќе од тоа што реално може да се најдат пари на пазарот и преку комерцијалните банки“, посочи претседателот на СДСМ, Венко Филипче.
Uncategorized
Русија изврши напад врз Украина со крстосувачки ракети и беспилотни летала напаѓајќи го Киев
Во текот на ноќта и утринава Русија ја нападна Украина со стратешки бомбардери, крстосувачки ракети од различен тип и наведувани воздушни бомби, а нешто подоцна следуваше и самоубиствен напад со беспилотно летало, соопштија украинските власти.
Според податоците на украинските воздухопловни сили, шест авиони „ту-95 мс“ полетале за Украина, пренесува „Укринформ“.
Одбранбените сили на Украина на „Телеграм“ објавија дека до 10 часот денеска собориле два крстосувачки ракети „Х-101“, кои биле лансирани од областа на Каспиското Море, како и две балистички ракети „Искандер-М/КН-23“ лансирани од Воронежскиот регион во Русија.