Daily news
Алаѓозовски: Фасадата ќе остане шарена како симбол на падот на автократското владеење
„Крајно лицемерно е да се говори за грижа за културното наследство додека пропаѓа она врвното и најдрагоцено, како што е црквата во Курбиново, или, пак, Султан Муратовата џамија, која е единствена од ваков вид во регионот. Неморално е за културното наследство да говорат оние кои се обидоа да продадат врвно културно наследство, Офицерскиот дом во Битола, како обична недвижна ствар!“
Ставовите изнесени на прес-конференцијата на ВМРО-ДПМНЕ на 13.06.2017 година од страна на пратеникот Крсте Јовановски, како реакција на изјавата на министерот за култура, Роберт Алаѓозовски, дека ќе ја остави фасадата на зградата на Министерството со боите од Шарената револуција, Министерството за култура ги смета за очекувана реакција и продолжување со познатата пракса на ВМРО-ДПМНЕ.
„Сметаме дека е мошне лицемерно партијата ВМРО-ДПМНЕ да зборува за грижа за културно наследство и кривични пријави, кои допрва треба да следат, но токму за поранешната министерка за култура, во чиј мандат изгореа конаците на манастирите Св. Јован Бигорски и Трескавец, изгоре Беговата куќа во Велес, се случи најголемата кражба на артефакти во Музејот на Македонија, кој подолго време се распаѓа“.
Многу брзо, дури експресно, во обид да го обвинат новиот министер за непознавање на законите од областа на културата, всушност ВМРО-ДПМНЕ ја открива сопствената неукост, видлива и преку изнасилената, предимензирана реторика, која претставува обид за прикривање на сопствените злодела извршени врз културното наследство на Република Македонија, велат од министерството.
„Најпрвин, да посочиме дека оваа лоша намера е видлива поради брзањето да се реагира со употреба на погрешни термини како ‘санација’ и ‘руинирање’. Имено, на фасадата на Министерството за култура не ѝ е потребна санација затоа што не е руинирана. На фасадата, при минатогодишните протести, на неколку места е нанесена боја, односно разреден поликолор, кој се чисти со млака вода. Од конзерваторски аспект, за направените наводни ‘оштетувања’ на фасадата на зградата на Министерството за култура, може да се говори само за евентуално безболно/рутинско чистење и евентуално белеење. За жал, пратеникот Јовановски го нарекува тоа руинирање на културното наследство, што е комично.
Според нив, сосема друго прашање е дали министерот ќе одлучи да ја задржи фасадата во постојната состојба, како сведоштво на Шарената револуција и борбата за демократија.
„Неговото дискреционо право и постојната законска регулатива му овозможува на министерот да го оформи својот став и да побара и експертска валоризација на културните аспекти на Шарената револуција, вклучувајќи ги и нејзините белези на фасадата, како дел од хронологијата на опстојувањето на ова културно наследство. Тоа ни оддалеку не е интервенција од типот на рефасадирање на културното наследство, какви што имавме неколку во изминативе години, токму за време на владеењето на ВМРО-ДПМНЕ. Веројатно, белезите од Шарената револуција им пречат на претставниците на ВМРО-ДПМНЕ поради тоа што сведочат за нивното заминување од власта по повеќе од една деценија автократско владеење, за што голем придонес има токму Шарената револуција. Оттука, разбирлива е и главната причина за овие бурни реакции. Нормално е и очекувано оваа партија и нејзините претставници да сакаат тие белези да бидат избришани затоа што ги потсетуваат на големиот пораз на нивните политики“.
Министерот за култура, Роберт Алаѓозовски, ветува дека сосема спротивно од претходното раководство на министерството нема да постапува конспиративно, да поттикнува корупција, клиентелизам и криминал, да постапува незаконски, да брише утврден статус на културно наследство и да врши упад во работата на стручните служби, претворајќи ги во марионети.
Најавуваат и кривични пријави, и преиспитување на според нив криминалните активности на Плаошник, Скопско Кале, за лажните градби од т.н. проект Скопје 2014, кои спротивно на законот беа прогласени за културно наследство.
„Затоа, експресниот напад врз новиот министер, кој е на оваа функција само две недели, го сметаме за очајнички обид за прикривање на злосторството врз културното наследство направено во изминатите 11 години. Но, ваквите обиди воопшто нема да го поколебаат Министерството да ги оствари своите заложби и новите културни политики, кои ќе бидат далеку постручни, поинклузивни и поефикасни од криминалниот и конфликтен пристап што беше нуден и реализиран сите овие години.“
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.