Daily news
(ВИДЕО) Петар Арсовски: „Столе Попов ми дужи до балчак“
Две години по премиерата на филмот „До балчак“, скап и амбициозен проект, најавен како од висок нациoнален интерес, не ги врати долговите кон дел од учесниците во филмската екипа и угостителската логистика на филмот. Иако речиси сите судски тужби кон продуцентот се пресудени во корист на оштетените, тие не можат да ги наплатат долговите.
Во разговор со некои од нив, велат продуцентот го пренасочи филмот од „национален во личен интерес“.
За овие спорни финасиски одлуки, како и за валидноста на проектот кој државата ја чини близу 3 милиони евра, одговорност не презема никој. Последно ветување оштетените добиле од тогаш актуелниот директор на Агенцијата за филм, Дарко Башевски, кој им рекол дека со дистрибуцијата, односно продажбата на филмот, ќе бидат вратени долговите.
Освен скандалите околу овој филм, што почнаа на неговата премиера пред две години, а предизвикани од режисерот Столе Попов, долговите и општо лошиот впечаток кај публиката, критиката го оцени како лош и непотребен филм во македонската кинематографија.
Актерот Петар Арсовски, еден од оние на кои до денес не им е исплатен хонорарот, вели дека уште во процесот на снимање се чувствувало дека кретивноста и желбата да се направи добар филм биле секундарни во однос на некои други приоритети на режисерот и продуцентот.
СО ПОПОВ СНИМИ УШТЕ ТРИ ФИЛМА
Арсовски пред овој филм, играше во многу значајни македонски филмови со потписот на Попов, како „Среќна нова 1949“, „Тетовирање“, „Џипси меџик“. И покрај долгогодишното професионално и приватно пријателство, последното искуство ставило крај на соработката.
„Можам да ја направам разликата во работата на претходните филмови и онаа на ‘До балчак’. Се чувствуваше неискреноста уште на старт. Долго ја чекавме реализацијата на овој филм бидејќи сценариото беше подготвено одамна и за мене беше возбудлив предизвик да играм во него. Во филмот нема лага, сè што се случува во процесот на правење, подоцна ќе се види во филмот. Ако гледам како публика, филмот не ми се допаѓа, а како учесник, до денеска не можам да разберам како се случи толкава манипулација и кражба од страна на Столе Попов и Данчо Чевревски“.
Според еден од оштетените угостители, познатиот битолски сопственик на хотелот „Де Ниро“, Драги Филевски, речиси е невозможно некој да одговара за оваа измама иако тој спорот го добил на суд и очекува наплата од извршител.
Нему продукцијата му останала должна околу 3 милиони денари и го оштети толку за да мора да стави клуч на реномираниот хотел. Се обратил и до Агенцијата за филм и до Министерството за култура, но тие се оградиле како сосема ненадлежни во овој спор.
„Експресно добив на суд, тука немаше ништо спорно. Но, како извршителот да ги наплати средствата, тоа е друго прашање. По завршувањето на филмот, продукциите беа затворени со неважечки сметки и практично нема од кого да се наплатат парите. Последен пат тогашниот директор на Агенцијата за филм, Дарко Башевски, ми рече дека парите што ќе се заработат од продажбата на филмот ќе бидат наменети за враќање на долгот, но ништо од тоа не се случи “, ни рече Филевски.
Сите скандалозни етикети што го проследија филмот „До балчак“, од однесувањето на режисерот Столе Попов на црвениот тепих на фестивалот „Браќа Манаки“ до долговите на досега најскапиот македонски филм, не оставија многу простор за уметничка валоризација. Од тоа што малку се напиша, локалната критика го оцени лошо, а публиката не го засака.
Во текот на снимањето филмската екипа ја посети тогашниот претседател на Владата, Никола Груевски, кој ветуваше дека за овој филм нема да се штеди, па дури двапати ја одврза државната каса, откако Попов го пробиваше буџетот.
Според некои проценки, филмот со колосалната загуба (речиси една четвртина од вредноста на проектот) која го води во „була“, а ветувањето дека долгот ќе се покрие со проекциите и заработувачката од билетите е невозможно.
Пресметката покажува дека во најдобриот резултат на кинодистрибуција на филмот во сите киносали во земјава (две во Скопје и 19 низ Македонија), може да се заработат најмалку 150.000 евра во две недели проекција. Ова е време во кое би се исцрпел интересот за делото кај киногледачите. Излегува дека тоа е само една петтина од долговите, па и оваа приказна за одложен надомест на хонорарите за актерите и отштетата на битолските дуќанџии паѓа лесно во вода.
Одговорноста за „пропаста“ на овој голем филмски проект, веројатно, никој никогаш нема да ја понесе, но и натаму се очекува конечна правна разврска. Отворено останува и прашањето дали, сепак, постоело однапред подготвено сценарио за преточување на националниот во личен интерес, со многу оштетени во процесот.
За „До балчак“:
Сценариото е на Горан Стефановски, директор на фотографија Апостол Трпески, сценограф Миленко Јеремиќ, костимограф Емилија И. Атанасовска. Улогите ги играат Инти Шрај, Мартин Јордановски, Сенко Велинов, Тони Михајловски, Петар Арсовски и други.
Филмот е снимен во продукција на „Триангл филм“. Постпродукцијата е дело на продуцентската куќа „Fx3x“. Снимањето на филмот почнало во мај 2012 година а филмот е сниман во Битола, Скопје, Демир Хисар, Охрид, Штип и Прилеп. Буџетот изнесува 3,6 милиони евра од кои 2,5 милиони ги обезбедила владата, а 500 илјади евра обезбедил Филмскиот фонд.
Остана запаметена последната реплика на актерот Сашо Коцев во „До балчак“ кога вели „Ебати животот ако не си спремен да умреш за него“.
( Повеќе за ставите на Петар Арсовски, за филмот „До балчак“, македонската кинематографија, општеството, политиката, колегите… во видео интервјуто за Макфакс што ќе биде објавено викендов)
А. Василевска
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.