Daily news
(ГАЛЕРИЈА) Холанѓани прават кожа од овошје: Икона квалитетна кожа од портокали за чанти за дами
Што се случува кога холандски студенти, кои специјализираат “Дизајн” при академијата “Вилем де Кунинг” си земат при срце еден од најголемите социјални проблеми во Јужна Холандија, а тоа е фрлањето на храна, во огромни количини и при тоа неговото решавање станува нивна кауза и тема на дипломска работа?!
Еден од нив – Хуго де Бун, се сеќава на почетокот. Од прозорците на академијата секој вторник и сабота редовно набљудуваме како завршуваат пазарните денови на плоштадот “Бинероте” во Ротердам.
“Гледаме како на крајот на денот плоштадот се покрива со огромни купови на овошје и зеленчук, кои беа фрлени од трговците. Бевме сведоци на еден сериозен проблем, кој всушност е глобален.
Поради тоа, кај нас природно се јави желба да помогнеме за негово решавање. Се разбира , тоа го забележавме од дизајнерска гледна точка. ”
Почнуваат со студијата, која подоцна им стана дипломски труд. Откриваат статистички колку количини исфрлена храна завршува на депонија или колку жртви има во кожната индустрија, а да не зборуваат за загадувањето што доаѓа од оваа индустрија.
На пример: 45% овошјето не стига до крајниот корисник на овошје и затоа се исфрла.
Дневно само на градскиот пазар во Ротердам продавачите остават околу 3 500 килограми овошје и зеленчук, кој не се вклопува во стандардите за правилна форма.
Трговците треба да плаќаат 12 центи, за да се ослободат од овој отпад, но многу од нив го фрлаат или го оставаат нелегално за да заштедат средства.
“Можевме да им понудиме друга алтернатива, за непотребното овошје и зеленчук.”
Така 20-годишните момчиња одлучуваат дека има смисла да развијат сопствена технологија за изработка на “овошна кожа” изработена фрленото овошје и зеленчук.
Сега Хуго де Бун и Коен Меркерк, на 23 години, веќе се дизајнерски тандем под името “Fruitleather Rotterdam”, оддадени се на страста да му даваат нова форма и вредност на овошјето кое претходно имаше етикета “непотребно”.
За таа цел ја подобруваат технологијата за изработка на “овошна кожа”.
Студиото им е дел од платформата Blue City, заедница на start-up бизниси, во кои отпадот на еден бизнис или ресурс е сам за себе.
Кожниот материјал кој го добиваат, е доволно квалитетен и здрав за изработката на чанти, облека, обувки, ентериер, автомобилски мебел и наскоро предизвик и интересот на значајни брендови во модата и автомобилската индустрија.
Меѓу нив е и германска компанија која изработува седиштата на автомобилски брендови како BMW и Порше.
Овој млад дизајнерски тандем изработил прототипи за рачна торба, изработена од манго, шопинг торба изработена од фрлени праски.
Веќе имаат и дизајнерски стол од кожа, која наликува на крокодилската.
Бизнисот допрва им се развива, но во исто време основна движечка сила им останува да ја спасуваат “храната која не е за ѓубре”, а исто така да понуди алтернатива за “природната кожа”, која практично повторно е природна, но не мора да се убиваат над еден милион животни годишно.
Шест чекори од плодот до кожата
Во случајов Хуго и Коен ги земаат непотребните остатоци од овошје од продавачите на пазарот во Ротердам, но главно користат манго, портокали, праски, банани, јаболка и јагоди – за производство на различни видови на кожен материјал, кој конечно е на природна база.
Производствениот процес се чува во тајност, но ги откриваат шесте основни чекори во технологија: собираат хранлив отпад од штандовите на пазарот во Ротердам, ги вадат семките од плодот и потоа го мелат останатиот плод.
Потоа добиеното овошно пире го готват (вријат) за да се елиминираат сите бактерии од плодот, што гарантира дека материјалот нема да изгние.
Следната фаза оди преку “специјална површина„, на која се истура добиената смеса со цел таа да се шири. „Во процесот на сушење, тоа е од суштинска важност.” Откако ќе биде исушена, суровината служи за производство на овошна кожа.
Добиената кожа, според креаторите, по квалитет не се разликува од животинската кожа, но е различна и е во зависност од видот на производот, од кој таа се прави.
“Секој сантиметар е уникатен. Тоа е материјал со јасна структура и текстура, која се разликува според плодот, кој се користи.”
Дизајнерите во моментов развиваат нови чекори во процесот на производството, за да го подобрат квалитетот на материјалот, кој треба да ги задоволува потребите за специфични производи – мебел, облека, а се во преговари и за бренд чевли.
Екипата ја тестира цврстината на материјалот, нивото на водоотпорност и издржливост.
За сега икона им е производот наречен портокаловата торба.
Хуго држи една за да објасни дека фирмата не е за чанти од овошје. “Користете ја чантата, за да покажеме какви производи може да се добијат од нашиот кожен материјал”, вели ни тој.
© Фејсбук страница на Fruitleather Rotterdam
Дизајнерскиот кожен стол – моделот Wassily е заедничка работа со дизајнерот Jordi Verbaan. Со него се претстават на холандскиот Design Week. Таму прототипот станува сензација.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.