Daily news
Екранизирани автентични настани и биографии во фокусот на „Берлинале“ – мајсторски „оживеани“ Роми Шнајдер, Џон Калахан
Од Берлин за „Макфакс“ Ана В.
Берлинската улица „Постдамер“ и објектите „Берлинпалас“, хотелот „Хајат“ и кино-салите во „Синемакс“ и „Синестар“ уште неполни четири дена ќе бидат во објективот на најважните филмски збиднувања во Европа и во светот. Иако без нагласена еуфорија, се чувствува кулминацијата на исчекувањето на добитниците на наградите, а уште три ноќи црвениот тепих на „Постдамер“ е отворен за фановите и филмските ѕвезди што ќе ја поздрават публиката.
Околните објекти и натаму се места за средби на филмските професионалци и можност за афирмација на некои кинематографии кои се домаќини на овие двочасовни коктели. Сè на сè, големата традиција на Берлинскиот филмски фестивал, кој годинава го бележи 68. издание, не остава простор за грешки, па така високопрофесионалната организација наметнува чувство дека сè се одвива со една голема леснотија.
Почитта кон новинарите, кои ги има близу 2000 од целиот свет, е на прво место, така што според пропишаните протоколи, овозможена им е беспрекорна работа и хостирање во секоја смисла. Токму силата на седмиот печат на редовните прес-конференции од филмаџиите бара искрени и соодветни одговори на прашањата врзани за нивното дело, но и не ги поштедува од коментари доколку добие арогантен или воопшто не добие одговор.
А токму тука, во Берлин, гламурот не се манифестира како недостижна категорија со која кокетираат ѕездите, туку во духот и либералноста на самиот концепт на „Берлинале“, ѕвездите се доближуваат до публиката преку медиумите. Сепак, сврталишта места за работен ручек и забава на филмските ѕвезди се резервирани престижните кафе „Париз“ и ресторанот „Борхес“.
За фаворити и потенцијални добитници е секако рано да се зборува, но вчерашната проекција на новиот филм на Гас Ван Сант, Don’t Worry, He Wont Get Far on Foot со Жоакин Феникс и Марк Вебер, ги собра сите атрибути на критиката – од речиси беспрекорно сценарио до одлични режисерски решенија. Драмата за авторот на анимиран цртеж и мајстор на духовитиот стрип Џон Калахан, човек кој наспроти својот хендикеп (на 21 година е сосема парализиран) успева да ја најде радоста на животот, е целовито филмско остварување, кое можеби во силната конкуренција на доминантните англосаксонски копродукции, но и изненадувањата што стигнуваат од азиските кинематографии се наметна високо пред очите на критиката.
На прашањата упатени до Ван Сант за филмот, тој не беше многу расположен да образложува, што стана предмет на забелешка од страна на новинарите. Актерот Жоакин Феникс, кој е на висина на задачата во карактерот на Калахан, пак, зборуваше за искуството и сложената постапка и посветеноста за да се извади оваа улога.
Работен во манирот на апсурдите на Тарантино, од Фарси стигнува филмот на Мани Хагиги, со наслов „Свиња“, што е вистинско освежување кога станува збор за филмови од овој дел од светот. Шармантна главна улога и сценарио за црна комедија, со естетика што ја нагласува традицијата на иранската иконографија, ѕвездите од овој филм беа дочекани со овации на дефилето од црвениот тепих.
Голем интерес предизвика и биграфскиот филм „3 дена во Квиберон“ ( 3 days in Quiberon) за драматичниот живот на легендарната актерка Роми Шнајдер. На режијата се потпишува Германката Емили Атеф, чија кариера во филмот е посветена токму на итражувањата на личните драми врзани за жените. Иако, филмот поради неговата преекстензивност во должината и повторувањето на кадрите губи од суштинската филмска наметливост, сепак неверојатната сличност на актерката која ја игра Роми Шнајдер и посветеноста на ликот остави голем впечаток.
Филмот уште повеќе добива поени поради неговата актуленост во мигот кога и овој фестивал поттикнат од холивудските колеги ја поддржува кампањата за борба против предаторите во филмската индустрија. А токму Шнајдер и нејзината бурна биографија, која според едни ја позиционира во слаба личност која ќе подлегне пред славата и личните трагедии, но според други, пак, таа е силна личност која до последно се бори за да опстане во суровата филмска индустрија. Во интервјуто за „Холивуд репортер“ Атеф вели дека Шнајдер сигурно би била „една од оние кои би ги поддржале жените во борбата да не бидат жртви на сексуално вознемирување, иако таа самата ретко кога се разбудила без некого покрај себе“.
Уште еден филм базиран на веродостоен трагичен настан од 1976 година, кога е киднапиран авионот на релација Париз-Тел Авив. Стотина заложници ќе завршат во Уганда за време на диктатирата на Иди Амин. 7 Days in Entebbe на Жозе Падила е англиско-германска копродукција која во манирот на овој режисер го користи овој настан за да го осветли апсурдот на насилството, стравот и деструкцијата. Одличен дизајн и работа на директорот на фотографија, моќни естетски решенија, оваа акциона драма со право го нашла местото во компетитовната програма на Берлин.
За време на одржувањето на фестивалот Берлинскиот копродукцискиот маркет, кој е дел од Европскиот филмски маркет, успеал да оствари 1300 средби, а „Еуроимаж“ додели три главни награди за поддршка на проекти за идната година.
Можност за презентација на глобалниот филмски маркет добија и македонските проекти „Жртва“ во режија на Марија Џиџева, „Сведок“ во режија на Митко Панов и „Враќање“ во режија на Катсриот Абдили.
Петчленото интернационалното жири предводено од германскиот режисер Том Тиквер, веројатн,о веќе ги издвојува потенцијалните добитници, но секако неизвесноста останува до самиот крај и завршната церемонија на затворањето на 68.издание на Берлинскиот филмски фестивал.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.