Daily news
Иницијатива за укинување на забраната за продажба на алкохол во трговијата по 19/21 часот
Во јули оваа година се навршуваат 9 години од усвојувањето на измените во Законот за трговија со кои се воведе забраната на продажбата на алкохолни пијалаци и се воведоа дополнителни скапи лиценци (20,000 денари по објект) за продажба на алкохол во малопродажните трговски објекти, со важност од 2 години.
Членките на Здружението на трговијата се едногласни дека се потребни повеќе иницијативи за измени и дополнувања на законската регулатива од областа на трговијата, во интерес на трговските компании, но и во интерс на потрошувачите и на државата.
Потребна е дерегулација во секојдневното работење на компаниите од областа на трговијата, досега оптоварено со бројни ограничувања и администрација. Законските ограничувања иницираат избегнување на примената на некои одредби, кое предизвикува незаконско работење и појава на „сива“ економија.
Од девијантните појави штета има и државата и компаниите што стриктно се придржуваат при примената на комплетната законска регулатива.
На седницата се покрена иницијатива за измена на законските одредби што ја регулираат продажбата на алкохолни пијалаци. Компаниите бараат укинување на одредбите поврзани со големите трошоци за добивање лиценца за продажба на алкохолните пијалаци, како и работното време за нивната продажба и физичкото одделување на алкохолните пијалаци.
Оценка е дека со овие одредби драстично ќе се дерегулира работењето на трговските компании, ќе се воспостави еднаквост на пазарот, ќе се намалат трошоците во секојдневното работење, а приливот во државниот буџет нема да се намали, поради поголемата потрошувачка.
Присутните ја поздравија спремноста на Владата на Република Македонија и министерствата од економските ресори за поголема соработка со бизнис заедницата. Поради тоа, компаниите се договорија да иницираат измени и дополнувања и на повеќе други закони кои позначајно влијаат врз работењето на компаниите во областа на трговијата и истите да ги достават до соодветните министерства, со соодветни аргументирани образложенија.
Факти и бројки
Граѓаните преку интернет петиција бараат укинување на забраната за продажба на алкохол по 19 часот (во есен и зима) и по 21 часот (во пролет и лето).
Во јули оваа година се навршуваат 9 години од усвојувањето на измените во Законот за трговија со кои се воведе забраната на продажбата на алкохолни пијалаци и се воведоа дополнителни скапи лиценци (20,000 денари по објект) за продажба на алкохол во малопродажните трговски објекти, со важност од 2 години.
Измените во законот беа донесени без претходна транспарентна процедура и консултација со засегнатите страни (производителите на алкохолни пијалаци, трговците и сопствениците на малопродажните објекти). Веднаш по донесувањето на овие законски ораничувања, поголемиот дел од медиумите критички известуваа за овие мерки, нарекувајќи ги рестриктивни и ригидни („прохибиција“ во 21 век).
Единствениот ефект од ограничувањето на продажбата на алкохолни пијалаци во трговската мрежа е зголемувањето на производството и трговијата со алкохол „на црно“, што нанесува директна штета на консументите (нема контрола на квалитетот на алкохолните пијалаци што се продаваат на црно); за државата (загуба поради неплатени даноци и акцизи); и за домашната индустрија за пијалаци и легалните трговци кои мора да плаќаат огромни давачки (лиценци), а се соочени со намалување на прометот.
Бенефити за сите
Ако државата ја укине забраната ќе има екстра прилив во буџетот (од акцизи), што секако можат да се искористат за други намени на заедницата (субвенции во земјоделството, за покачување на плати и пензии…)
Еден од главните аргументи за воведување на овие рестрикции во продажбата на алкохолните пијалаци беше да се намали консумацијата на алкохол во земјата, особено кај младите. Но, напротив, во последниот извештај на Институтот за јавно здравје, објавен во 2016 година, се констатира: „Консумацијата на алкохол денес не е само појава кај возрасните лица туку и кај младите луѓе, чиј број од ден на ден станува сè поголем“.
Според познавачите, единствена ефикасна мерка за намалување на достапноста на алкохолот кај младите е доследната и ригорозна примена на законските одредби за забрана на продажба и точење на алкохол на малолетници, а не „прохибиција“ за сите.
Во западноевропските земји пијалаците со низок процент на алкохол (на пример пивото и виното) се третираат како храна, а не како жестоки алкохолни пијалаци. Медицински е докажано дека умерената консумација на ваквите пијалаци (пиво и вино) има бројни придобивки за здравјето на луѓето.
Пивото не може да биде причина за зголемување на алкохолизмот затоа што Македонија е земја со многу ниска консумација на пиво. Годишната консумација на пиво по жител во нашата земја не надминува 30 литри годишно. За разлика од кај нас, во Чешка се пијат околу 160 литри по глава на жител, во Ирска 130, Германија 120, Хрватска 85, Србија 75 литри….. Во ниедна од овие земји не постојат ограничувања за продажба на пивото.
Домашнашната индустрија за пијалаци и трговијата трпат големи загуби поради постоечкиот закон, што ја намалува нивната конкурентност и потенцијал за натамошен одржлив развој.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.