Daily news
Интервју, Елмир Јукиќ: Сите сме по малку луди, збунети и нормални
(фото: Елмир Јукиќ зборува по проекцијата на „Жаба“ на фестивалот „Браќа Манаки“)
Човекот познат по потпишување на серијалот со огромна гледаност на балканските простори „Луд, збунет, нормален“, каде што духовито и луцидно ги прикажува автентичните слабости на босанската реалност, во филмот „Жаба“ прави поинакво соголување на посттрауматско Сараево. Овој камерен филм Елмир Јукиќ успешно го пресликува од истоимената театарска претстава. Главен сојузник на неговата режисерска реализација е главниот актер Емир Хаџихавизбеговиќ, кој за оваа улога заслужува Оскар, дури без никаков вординг. Што се однесува до камерата, за нејзината сложена задача и фантастичен краен резултат, македонскиот директор на фотографија Дејан Димевски на штотуку завршениот фестивал „Браќа Манаки“ беше награден со Бронзената камера 300.
Станува збор за уште една регионална копродукција меѓу Босна и Херцеговина, Македонија, Србија, Хрватска и Словенија. Продуцентот Адемир Кеновиќ влегол во проектот бидејќи смета дека поствоените трауми се тема што и натаму нè засега сите. Од македонска страна продуцент е Скопје филм студио, односно Томи Салковски, кој, иако презаситен од воените теми, овој пат влегол во проектот бидејќи овој филм на сосема поинаков начин досега ја допира оваа тема и оди и подалеку од неа.
Јукиќ со голема студиозност ја работел и „Луд, збунет, нормален“ иако, како што вели, во серијата многу сериозните теми се пренесуваат со хумор, додека во „Жаба“ лудилото, збунетоста и нормалноста испливуваат во лична трагедија на главниот лик. Сака да работи со посветени актери како што е Мустафа Надаревиќ, а за брилијантната улога на Емир Хаџихавизбеговиќ, вели нема што да се коментира кога истата овој актер ја играл во театар 12 години.
„Жаба“ иако повторно се фаќа за темата со поствоените трауми, веќе многу експлоатирана во регионалната кинематографија, на сосема нов начин излегува од оваа рамка. Колку долго се адаптираше постоечката театарска претстава и на што најмногу внимававте?
„Навистина ќе беше голема штета таа фантастична актерска игра на Емир да не излезе на филм. Не сакав да интервенирам многу, а камерното решение, односно снимањето на само една локација го избрав затоа што станува збор за човечка, лична драма и акцентот е на глумата и, се разбира, ситните детали во просторот. Во претставата има отворен крај, публиката може самата да претпостави во кој правец ќе се движи и како ќе заврши главниот јунак. Но, во филмот емоциите се во преден план, а пораката мора да донесе оптимизам. Уште на самиот старт бевме согласни со Кеновиќ дека овој филм мора да наметне една универзална порака и сепак да даде некаков оптимизам.“
Независно дали со хумор или со голема сериозност, дали пренесувањето на овие пораки за изместените вредности, личните драми предизвикани од општествените околности, за гледачот се своевидна колективна терапија?
„Се радувам ако е така. Како уметник имам одговорност да го правам тоа. Секој од филмовите сработени на слична тема функционално заврши голема работа во надминување на нашите трауми. Тоа што го правиме во серијата не е помалку сериозно, но по некое време, постои опасност да се влезе во извесен шаблон и публиката да се презасити. Во „Жаба“ дадов сè од себе, колку и да боли, пораката да има катарзично влијание, да биде ‘испукана’ во еден здив.“
Сараево беше ризница на уметнички таленти. Дали и денеска меѓу своите студенти препознавате голем креативен потенцијал и како овие нови генерации гледаат на тоа што се случуваше пред нивното раѓање?
„Па, тие растат во сосема ново време и на нештата гледаат како на која било историја. Тие се навикнати на оваа нова демократска политичка клима и ја поимаат на сосема друг начин од мојата генерација. Разбирливо е да градат нов дух на градот кој се разликува од тоа што Сараево беше некогаш. Се обидувам да им пренесам знаење и занает, а не секој од нив носи голем талент, но секако ги има.“
Колку е лесно или тешко да се формираат солидни буџети за реализација на филмови кои не се комерцијални и дали копродукциите се единствената можност?
„Се разбира дека секој режисер сака најмногу да работи сценарија по желба и да прави филмови за кои нема да размислува колкава ќе биде неговата гледаност. Но, за жал, тоа не е секогаш можно. И мојата условно комерцијална работа на серии и слични тв проекти не ми секогаш вистинска сатисфакција иако сметам дека тие се многу важна продукција. Копродукциите се одлична шанса да правиме успешни филмови и се радувам што во ‘Жаба’ влезе и Македонија. Завршивме навистина добра работа.“
Ана Василевска
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.
Daily news
Прва правна конференција Tres Partes
На 26 декември година во хотелот „Континентал“, со почеток во 10 часот, ќе се одржи првата правна конференција Tres partes, во организација на „Јанаки знае“, а ќе биде поделена во три дела.
Првиот дел е со работен наслов „Дали е потребно укинување на извршителите?”, на кој ќе учествуваат Зоран Василевски, кој ќе ја застапува тезата ПРО укинување на извршителите, извршител Снежана Андреевска, која ќе ја застапува тезата КОНТРА укинување на извршителите и извршител и поранешен судија за извршување, Христо Јованов, кој ќе предава во делот на извршувањето пред да се укинат судиите извршители.
Вториот дел е со работен наслов „Дали се шаблонизира институтот надомест на нематеријална штета“, на која предавачи ќе бидат адвокатката Маруша Митровска, судијката Љубица Колиќ од Основен суд Скопје 2 и судијата Ѓорѓи Радојков од Апелациониот суд Скопје.
Третиот т.н. кривичен дел е со работен наслов „Неприменување на кривично-правните институти“, во кој предавачи ќе бидат адвокатот Јанаки Митровски, Никола Тупанчевски, редовен професор по казнено право при „Јустинијан Први“, Александра Деаноска, вонредна професорка по казнено право при „Јустинијан Први“, и Оља Ристова, судијка при Основниот суд Скопје 1.
Предвиден е и интерактивен дел со публиката преку поставување прашања и коментари од учесниците.
Daily news
Груевски оди во затвор – Апелација му ја потврди казната
Апелациониот суд Скопје, постапувајќи по кривичниот предмет познат во јавноста под името „Тенк“ по одржана јавна седница, донесе пресуда со која му ја потврди двегодишната затворска казна на премиерот Никола Груевски. „Жалбите на обвинетиот Никола Груевски изјавени лично и преку неговите бранители ги одби како неосновани, а првостепената пресуда ја потврди во целост, со што му ги потврди двете години затворска казна“, пишува во соопштението од судот.
Второстепениот суд делумно му ја уважи жалбата на Ѓоко Поповски и му ја намали казната на 4 години и 6 месеци, а во останатиот дел првостепената одлука ја потврди.
За Гордана Јанкулоска за „Тенк“ е издвоена во друга постапка и пресудата за неа, под обвинение дека ја злоупотребила службената положба и го натерала Поповски да го намести тендерот за „мерцедесот“ што го посакал Груевски, ќе биде изречена на 8 октомври.