Daily news
Горан Марковиќ: Во филмовите на Вуди Ален сите играат како него
За актерската игра на филм, особено онаа во крупен план, шармантно и прецизно пладнево во Кинотеката во рамките на филмскиот фестивал „Киненова“ зборуваше режисерот Горан Марковиќ. Како потписник на многубројни значајни филмски остварувања во поранешната југословенска и српска кинематографија и син на големите актерски имиња Оливера и Раде Марковиќ, режисерот пред љубителите на филмската уметност со големо задоволство пренесе дел од своето обемно искуство.
Човекот чии филмови „Вариола вера“, „Веќе видено“, „Оптимисти“ и многу други длабоко се вовлекуваат во меморијата на гледачот и во кои доминира морбидна емоција карактеристична за хорор и трилер-филмот и си поигрува со мрачни психолошки мотиви, смета дека во работата со актерите најважно е да се биде транспарентен.
„Режисерот не треба да му каже на актерот како нешто да одигра, туку како не треба. Во самите подготовки речиси сѐ е расчистено, па кога се случува самото снимање, актерот е всушност пред камерата и пред режисерот ставен пред публиката. Според мене, најважна е емоцијата што некој се обидува да ја скрие. Таа се насетува, надвор од таа игра, која е клише – тага, радост, ужас. Трпението и почитта кон актерот од страна на режисерот е исто така многу значајна“.
Имал разни искуства со разни актери. Во филмот „Веќе видено“, каде што првпат на филм се појавува Аница Добра, но и веќе искусниот Мустафа Надаревиќ, Марковиќ морал да применува различен пристап.
„Во ‘Веќе видено’, Добра имаше потреба да ги вежба репликите и по 15 пати, а Надаревиќ сакаше да ги снима од првпат. Тогаш како режисер морав да бидам и партнер за вежбање на актерката пред тие двајцата да се спојат за снимање на сцената. Големото искуство ми покажало дека секој актер може сам да ја креира улогата откако добро ќе се договори со режисерот. Сепак, секогаш најважна е велам онаа емоција што секој се обидува да ја скрие. Практично, гледачот е тој што минува низ сцените, се препознава и на некој начин тој треба да се чувствува како креатор на филмот. Тоа е тешка задача за режисерот“.
Актерите ставени во крупен план, според Марковиќ, се ставаат само ако нема некоја јасна емоција.
„Сметам дека е глупаво ако некој треба да одигра тага од лична трагична загуба на пример, неговите солзи да бидат снимени во крупен план. Истото важи и за секоја друга јасна емотивна состојба. Овие кадри во крупен план се применуваат повеќе за т.н. празни емоции. во кои преку очите на актерот треба да се доближи некоја негова скриена мисла. Не ги сакам оние режисери што на актерите им кажуваат како треба да играат. Во филмовите на Вуди Ален речиси сите играат како него и всушност гледате десетина лика, а сите се Ален“.
Марковиќ работилницата ја одржа во рамките на филмскиот фестивал „Киненова“ каде што и преседава со жирито што ќе ги додели годинашните награди. (А.В)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.