Daily news
Пари за културен казан – од славење на оризот до свадба на чело со англиската кралица
Силни реакции по објавувањето на годишната програма за култура. Негодувања, сомнителни одлуки, престрелки. Некои основани, некои не. Во историјата на независна Македонија и работата на сите министри за култура оваа програма никогаш не била идеално направена и секогаш имало незадоволни. Беше и ќе биде во функција да сервисира уметност, а власта да се фали.
Но, толку исвиркувања досега не добил никој, но не и затоа што програмата е толку скандалозна. Таа не е ниту подобра ниту полоша од онаа што сме навикнале да ја видиме. По принципот за секого по нешто, инцидентно има и издржани и квалитетни проекти. Буквално, препис да се задоволат апетитите на сите, и тоа од потребите на институциите до големите желби на досега неискажани уметници што првпат добиваат можност да работат. А да работат, сакаат сите, тоа е повеќе од јасно. Нов културен бран и култура за сите се заговараше на големо и, да, бранот нѐ поплави, а култура има баш за сите, речиси без никаков филтер.
Тоа што изненадува е чудното менаџирање на повиканите од Министерството на одговорите на поплаките од страна на незадоволните. Министерството за култура се декларира за отворено транспарентно и отчетно работење. И ова го почитува. Но, каква е разликата од претходната парадерка, која се појавуваше во јавност за да го соопшти главно она што е во нејзин интерес, и министер за култура што се оградува од сѐ и не објаснува ништо. Поточно, се иззема од одговорноста да каже што и да е. Комисиите биле независни во одлуките и ние треба да поверуваме дека критериумот на тројца луѓе пред чии прецизни очи ќе помине само тоа што е квалитетно или попластично кажано – повеќе од 1.000 ракописи во делот за издаваштво биле детално читани, се размислило за нив и насловите што добиле поддршка се токму тие што ја заслужуваат.
Кога во еден казан треба да минат проекти што се однесуваат на локални манифестации за ориз, свадба во Галичник, до големи театарски претстави, па манифестации на здруженија на граѓани, па проекти на заслужни фраери и фраерки, сликата изгледа вака.
Збунува и тоа што речиси сите добиле помалку отколку што побарале, дали е ова реална процена на потребните средства, дали тие што бараат се алчни или буџетот е празен?! Во маестралното дело на Бертолучи, „Нуеве ченто“, има сцена што кореспондира со барањето одговори и анализа на темава. По ослободувањето на локалното население, партизаните почнуваат со национализирање на имотот – гуски, овци, кој што има. Во сиот занес и сите ја слават слободата, но стоп-кадар и мајсторска гротеска – влетува жена што вреска: „Зошто баш мојата гуска да биде на сите?“ Така, сега слободата ја сакавме сите, се залагаме за еднаквост и праведност, ама кога тоа ќе удри во нашиот џеб, сликата се менува.
Да повториме за транспарентната работа на Министерството за култура и слободарскиот дух, да не очекуваат надлежните длабоко поклонување и црвен тепих, за неа се изборивме сите. Таа не е адут за да се провлекуваат грешки. Не е во ред за двајца театарски режисери да се одлее осмина од буџетот за театар, без оглед колку се тие добри, не е во ред издавачки проекти од пониска класа на неафирмирани издавачи да добијат национална поддршка само затоа што етничката статистика така налага, не е во ред процената дека приватен музички менаџер што работи пазарно е поважен од рок-енциклопедија, не е во ред кумановскиот театар да биде дискриминиран, барем половина од списанијата што се печатат со наши пари никој не ги видел, освен некои фиоки во институционални канцеларии. Локалните, пак, манифестации, како онаа за славење на оризот или некој сличен настан, се утврдило како пракса од минатото и тоа е сосема друга приказна.
Да, паѓаат покривите на барокните зданија и ова треба да се реши, пустош остана по квазикултурната политика. Тешко се санираат последиците од 11-годишното продавање ветар и магла, од кое се изродија клиенти и идолопоклоници на минатата власт. Но, оправдувања нема. Или ќе се почне со видливи оперативни резултати кои може да нѐ чинат и неколку хируршки интервенции, па реформите ќе бидат системски и ќе бидат многу бргу видливи или шоуто ќе продолжи – некои аутоф-гејм, некои ин.
Па, умно и креативно решение е да се основа агенција за книга, умно е да тргнат хибридните проекти во нова интердисциплинарна дејност, ама никако не е умно министерски службеници да се однесуваат како правни застапници, да ги замолчуваат оние што негодуваат со делумни или никакви објаснувања. Кој признава пола му се простува. Така, нека се каже како поминал проектот со детето што пее милитантни фолклорни песни, како фантомски здруженија ќе прават поетски манифестации. А по признанието, чекаме предлог за решение. Распределбата на проектите по принципот две третини за македонски и една третина за албански проекти на никој нема да му донесе ништо добро иако се порамнува со општиот политички амбиент. И не мачкајте очи дека нема заслужни уметници, нови миленици, маркетиншки пазарења и слично зашто шарената фасада на влезната врата треба да биде потсетник што не сакаме да ни се случи повторно. Сѐ се гледа, нели, на ваша и наша огромна радост?!
Ана Василевска
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.