Daily news
„Реквием за госпоѓа Ј.“ – Кошмар во соседството
Постои ли формула за правење успешен филм на Балканот? Ако ги погледнеме последните успеси на филмовите од балканските кинематографии изминативе години, тие и покрај „розовата“ диоптрија, сепак, спаѓаат во второкласните дострели.
Единствената формула која може да крене некој балкански филм до височините на пратечките програми на главните натпреварувачки рамки на Канскиот („Извесен поглед“), Венецискиот („Панорама“) и Берлинскиот („Панорама“) фестивал засега е рецептот на новиот бран на романскиот филм. Тоа значи минимализам во изразот, социјална тема, цврст дијалог, точен кастинг, запазување на ритамот на нарацијата… И, секако, да имате што да (по)кажете.
„Реквием за госпоѓа Ј.“ на младиот автор Бојан Вулетиќ доследно ја следи оваа формула на новиот романски филм. Сторијата говори за четири жени од четири генерации од едно српско семејство, кое некогаш припаѓало на социјалистичката средна класа (што и да значи овој терминолошки оксиморон – социјализмот, барем оној од балкански тип, не познаваше средна класа, за разлика од скандинавскиот). Мајката, госпоѓата Ј. (Мирјана Карановиќ), иако останала најмалку госпоѓа во вртлогот на транзицијата, е стечајна работничка и вдовица, која живее со нејзината намќореста свекрва (Мира Бањац), една ќерка на прагот да стане жена (Јована Гавриловиќ), и помала ќерка во пубертетски години (Даница Недељковиќ). Госпоѓата решава да се убие на денот кога се обележува годишниот помен на починатиот сопруг, со неговиот пиштол (бивш воен музичар, оттаму и оружјето), но драмскиот заплет лежи во комплицираноста на таков потфат во општества како српското, нашето, балканското…
Хуморот во филмот на Вулетиќ не е црн туку, полошо за гледачката перцепција, тој е мачен. Безнадежноста на човековата егзистенција не може – а и не треба – да се реши со досетка, па веризмот во „Реквием за госпоѓа Ј.“ не го поставува тој услов на (посакувана) катарза. Кај Вулетиќ нема катарза, како што нема ниту во филмовите од романскиот филмски „темплејт“. Остануваат горчината и прашањето – Што ќе биде со нас?
Снимен во сива фактура (кинематограферка Јелена Станковиќ), „Реквием за госпоѓа Ј.“ е студен и точен во секој негов сегмент, вклучувајќи ја и монтажата на нашиот Владимир Павловски-Тегла. Колку што Карановиќ е за нијанса подобра од нејзиниот висок просек на толкување на овој тип жени толку и младата Гавриловиќ и девојчето-натуршчик Недељковиќ се одлични во нивните експлозивни ролји.
Стојан Синадинов
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.