Daily news
Рецензија: „Кога денот немаше име“ на Теона Стругар Митевска: Катастрофален филм што засега една неразјаснета катастрофа
Четвртиот игран филм насловен „Кога денот немаше име“ на режисерката Теона Стругар Митевска е можеби најлошото филмско остварување во нашата мала кинематографија. Овие неполни два часа визуeлно тормозење не може да се простат ниту на филм сработен како студентска вежба. Доколку тој би бил тоа, сигурно студентот би внимавал барем на основните занаетски грешки. Но, тоа што исклучително навредува е неговото повеќеслојно безобразие упатено и кон обичниот филмски консумент, а за оние со поостро око едноставно неиздржливо. Манипулативен во секој поглед, наспроти искрената и солидна актерска игра на шесте натуршници.
Но, да одиме по ред. На премиерата не пристигна режисерката Теона Митевска, која долги години живее надвор од Македонија – имала проблеми со нејзината патна исправа. Во отсуство на Теона, продуцентката Лабина Митевска го образложи мотивот за снимање приказна инспирирана од еден неразјаснет трагичен настан – убиството на матурантите кај Смилковското Езеро. Како што рече таа, и во самото интро на филмот пишува, овој настан е само мотив да се проговори за некаква македонска реалност и животот на младите луѓе пораснати во транзиција и во дисфункционални семејства. Контроверзно од самиот почеток. За македонската реалност и безизлезот на младите луѓе небулозно и „смело“ авторизира и говори режисерка која не живее тука.
Повторно, Лабина образложува дека таа правела долги истражувања пред снимањето на овој филм, по што треба да поверуваме во нејзината веродостојност во приказот на македонската реалност. А приказот е следен. Трапаво на ниво на апсолутен дилетант, Митевска ни покажува фрустрирани декадентни момчиња во стапица на еден психопатолошки контекст, опседнати со девијантен секс и албанофобија. Да биде трагедијата поголема, едно од момчињата со инвалидност треба да биде антипод на целата оваа патетична психоза и да ни претстави дека истото е помалку инвалид од целиот осакатен систем. Оваа тема е одлична и сме ја виделе сработена во манирот на француската или скандинавската кинематографија каде што бунилото од тегобност навистина е пресликано во филм, но навистина во филм. Тука станува збор за подвижни слики, со грешки во монтажата и навредлив потконтекст. Грешките се евидентни и во сценариото, драматуршки неиздржани – во реплики каде што има приказ на млади луѓе кои разменуваат единствено вулгарни реченици влетува зборот „албанофоб“ па истите тие употребуваат израз „риболов“ па исто така нешто додаваат околу смислата на животот. Неизградени ликови, кои можеби требале да прозвучат документаристични, не знам.
А документарноста во случајов, вели продуцентката Митевска, е изземена, „станува збор за творечка слобода и авторски филм“. Да се нарече „Кога денот немаше име“ авторски филм е само обланда преку која може да се провлече овој лош филм. А тој, да, се продал во Камбоџа и на источниот пазар, нè информира продуцентката. На каков прием ќе наиде кај домашната публика, тоа очекуваме да го видиме по неговата кинодистрибуција. Со регуларна продукциска проценка, снимањето на овој филм ни одблизу не може да го впие буџетот од 2 милиони евра. Во кастингот има четири професионални актери, Лабина Митевска, Николина Кујача, Ратка Радмановиќ и Ана Костовска (која е на висина на задачата), се користи ентериер на една полуизградена куќа, некој распаднат објект сличен на студентски дом. Француската кинематограферка Ањес Годар се обидела да извади некои кадри и да ја доближи пораката, која се губи во лошите режисерски решенија. Како и да го прими домашната публика, дали тој ќе има политички импликации, колку ќе се спори за неговиот социјален контекст, ќе остане да покаже времето.
Во меѓувреме тој ќе биде оправдуван со разноразни манипулации или, сликовито кажано, ќе се правда како што би се оправдувало евидентно неверство. Видовме ама не е така како што нам ни се чини. Конечно, „Денот кога немаше име“ сериозно ја наметнува темата дали ќе дојде денот кога филмот кај нас ќе биде сериозно разбран, како скапа уметност која ќе се оддалечи од рацете на оние што не знаат што прават. Тој ден секако ќе добие свое име.
Ана Василевска
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.