Daily news
Филмски скандал со политички импликации: Каде завршија 4,6 милиони евра?
„Макфакс“ истражува две години: Што се случи со проектот тежок 4,6 милиони евра? Пари за медиумска пропаганда на ВМРО одработена во Хрватска или серија за фабрикувана историја?
Додека скопскиот асфалт се топи на превисоките температури и секојдневно се создава нова историја, во филмските кругови се крева прав за најавата за почеток на снимањето на обемна серија што треба да опфати извесни епохи од досегашната македонска историја. Се бараат продукции што ќе бидат вклучени во снимањето, за кое носител на главната продукција е хрватскиот продуцент и режисер Винко Грубишиќ, кому македонската Агенција за филм пред две години му одобрила неверојатни 4,6 милиони евра за одработка на 130 епизоди од серија што ќе визуализира повеќе епохи од нашата историја.
Очевидци тврдат дека Грубишиќ често го посетувал Министерството за култура непосредно пред заминувањето на министерката Елизабета Канческа-Милевска.
„Речиси секојдневно доаѓаа во Министерството за култура заедно со директорката на Агенцијата за филм, Мими Ѓорѓоска-Илиевска, Грубишиќ и Милевска. Бевме изненадени зошто овој хрватски продуцент доаѓа во Скопје, а домашната филмска фела не знае многу за тоа“, ни рече македонски продуцент кој сака да остане анонимен.
Ова ни го потврдија и службеници во Министерството за култура, што биле сведоци на заедничките кафиња на оваа тројка.
Во обид да дознаеме нешто официјално за овој проект тежок неколку милиони, а во кој е вклучен човек за кого во Хрватска неговата фела докажуваше сериозни криминали, ѝ се јавивме на директорката на заминување Илиевска. По неколкудневно инсистирање, таа одговори „средства за ова се одобрени, а не се исплатени“. Иако ни вети дека ќе имаме средба за подетални информации, таа не се согласи на тоа.
Не одговори ниту какво сценарио пресудило да му се доверат милиони на Грубишиќ, ниту кој би бил режисер, ниту како е направен превид во протоколот на законите за филм кога треба да се снима серија.
Имено, за работа на серија е потребно да се сними пилот-епизода, а кога станува збор за содржина од историски карактер, таа мора да подлежи на рецензирање од историчари. Но, во изминатите години од оваа институција протокот на информации е нетранспарентен, освен кога се работи за афирмативни настани (успеси, награди, фестивали).
Стравот да се зборува јавно за ова, како и големата мистериозност во доверување информации нè наведе приказната подетално да ја истражиме и да се вратиме две години наназад кога е склучен овој договор, спорен во секој поглед.
Трагата води во Хрватска
Интернет-пребарувачот за името на Грубишиќ исфрла неколку написи во кои се пишува за македонската серија за која тој ги добил овие средства. Хрватски колеги ни рекоа дека, познавајќи ја работата на човекот познат како голем пропагандист и ПР-човек на десничарската ХДЗ од времето на Фрањо Туѓман, не е изненадувачки ако овие средства ги добил за иста цел од нашата десница“.
„Грубишиќ е контроверзен човек, кој има големо влијание во медиумите во Хрватска. Можно е да одработил медиумска пропаганда, за која ни е познато дека наплатува многу, а исто така има медиуми расположени да ги зголемат сметките“, ни рече колега од Хрватска од еден влијателен загрепски неделник.
Пребарувавме и во медиумите и, изненадувачки, токму во овој период извесни хрватски медиуми пишуваат значајни написи за политиките на тогаш владејачката ВМРО-ДПМНЕ, како и за претседателот Ѓорге Иванов.
Хрватски „Национал“ ( на 15.3.2016) пишува, „Грубишиќ допатувал од Македонија во нивната редакција за да ја демантира веста дека е поврзан со 4,6 милиони евра и дека зад таа информација стои Хрвоје Хрибар, претседател на хрватскиот аудиовизуелен центар, човек кој во континуитет зборуваше за криминалите во филмската дејност во Хрватска каде што често се спомнуваше името на Грубишиќ“.
Но, зачудувачки, во Македонија повиканите не ја демантираа оваа вест.
Кој е Винко Грубишиќ, познат како ПР и медиумски гуру на ХДЗ?
Името Туџманов пропагандист го добил во 1991 година кога тогаш, на 25 години, како основач на ОТВ и член на „Лоши деца“ од Радиото 101, станал помошник на Министерството за информации, подоцна водач на кампањата на ХДЗ, водач на Одделот за информирање и советник на тогашниот претседател Фрањо Туѓман. По завршување на војната, Грубишиќ ја основа ТВ НОВА и под спорни околности добива доминантен удел во акциите на националната филмска куќа „Јадран филм“ по нејзината приватизација. Во 2001 е вплеткан во извесна афера за постигнување контрола врз хрватските медиуми. Иако имало цврсти докази за ова, никогаш не е подигната тужба за овој случај.
Во последните години тој се посветува на „Јадран филм“ очекувајќи од пропаднатата продукција да направи влијателен произведувач на филмови и ТВ-серии.
За неколку филмски наслови се обидува да влезе во копродукција со кинески продуценти (за римејк на „Валтер го брани Сараево“) и најавува реализација на серија по познатиот роман „Гричка вјештица“ по делото на Марија Јуриќ Загорка. Сепак, неколкупати е предупреден дека поради големите долгови, „Јадран филм“ ќе мора да оди во стечај.
Сепак, сите спорни информации тој ги демантира повикувајќи се на тоа дека станува збор за реваншизам од страна на Хрвоје Хрибар и некои луѓе од професионалната филмска фела во Хрватска, која изминативе години се обидува да ги докаже криминалите и да ја заздрави дејноста.
По логика на нештата и извесни дојави, и зад политиките на македонската ТВ „Нова“, која исто така ги поддржуваше политиките на нашата десница, стои ова име, а сопственикот на македонската ТВ „Нова“, Сеат Кочан, е моментно под сериозни обвиненија на СЈО.
Проектот договорен зад затворени врати
Како многу филмски проекти во најава, во кои требаше да се толкува македонската историја (најави за снимање филм за цар Самуил), така и за овој одлучувале комисии во Агенцијата за филм.
Додека ги очекуваме официјалните информации побарани како соопштение од јавен карактер, дознавме дека на директорката биографиите на тие што конкурираат пред Агенцијата не ѝ се важни.
Слично беше кога таа одлучуваше за вториот кандидат за фестивалот „Браќа Манаки“, иако оваа апликација беше правно неоснована и, уште повеќе, зад неа стоеше човек што исто така е под лупа на законот.
Извори за „Макфакс“, кои сакаат да останат анонимни, велат дека промената на директорите во Агенцијата за филм, што се случи на 4.11.2015 година, кога на местото на Дарко Башевски дојде Илиевска, е направена токму поради тоа што Башевски не сакал да го потпише проектот за оваа серија.
За да се поткрепи некако овој во секој поглед сомнителен проект, лани се направени законски измени во Агенцијата за филм, со што се либерализира начинот на поддршка на Агенцијата за филм за играни и за ТВ-серии.
Неодамна, во редакцијата добивме информација дека Грубишиќ имал средба и со новиот министер за култура, Роберт Алаѓозовски, но тој ни рече „не е точно“, и немаше никаков коментар за овој случај.
Се бара македонска продукција што набрзина ќе ги одработи парите.
Како што се зборува во кругот на филмаџиите, деновиве се контактираат продукции што би почнале со снимање на серијата кон средината на август. Наводно, потребни се две за работата тематски да биде поделена со оглед на историската содржина.
Контактиравме и дел од продукциите со кои наводно ќе има обид да се снимат епизоди што ќе ја оправдаат оваа серија, но некои од нив негираат, а други не се достапни за новинарите.
Во меѓувреме кадровската промена е во тек и во моментот оваа институција практично остава простор за изземање документација што би ги покрила или оправдала сомнежите за оваа милионска приказна.
Се навестува дека има обиди дел од документацијата да исчезне.
Министерството за култура пред неколку дена поднесе барање до Државната комисија за ревизија, што ќе треба да ги чешла сите институции во културата каде што постои сомнение дека се правени штетни договори.
Во очекување официјални искази кои единствено може да ја спласнат правта крената како галопирањето на македонските коњаници во некој филмски историски спектакл, можеме само да насетуваме во која насока ќе се доработи ова мистериозно сценарио.
А. Василевска
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.