Daily news
Откриен 113 милиони години стар фосил на четириножна змија
Фосилот стар 113 милиони години од единствениот примерок на змија со четири нозе е откриен во Бразил и упатува на заклучокот дека предците на овие влекачи потекнуваат од копното а не од морето како што досега се веруваше, покажало истражувањето чии резултати се објавени во американскиот научен магазин Science.
Досега непознатиот вид наречен Tetrapodophis amplectus живеел во последниот и најдолг период од Мезозоикот. Изгледала како многубројните слични видови змии од сегашниот период, но имал многу подвижен ‘рбет, издолжена глава, крлушки по телото, закривени заби и флексибилна вилица која била неопходна за да се проголта што поголем плен. Единствено овој вид од денешните змии ги разликувале четирите мали нозе, кои според мислењето на научниците првенствено служеле за со нив да може да го грабне пленот, отколку за да го олесни движењето по копното. Нозете на пронајдениот фосил се долги само четири, односно седум милиметри.
Авторите на студијата утврдиле и дека Tetrapodophis amplectus нема долга опашка типична за водените рептили, како на пример алигаторите. Анализирајќи го пронајдениот фосил, научниците велат дека овој вид покажувал прилагодување на животот во земјаните премини а не во вода, што оди во прилог на претпоставката според којашто предците на змиите потекнуваат од копното. За ова прашање, инаку, се водат остри дискусии меѓу палеонтолозите, бидејќи многумина од нив сметат дека змиите потекнуваат од водените рептили.
Според сегашниот изглед, карактеристичната змиулеста форма на телото, односно долгото тело глава и отсуството на какви и да се екстремитети, можел да се развие меѓу претпоставените предци на змиите во менувањето на формата од најмалку 26 пати. Разнообразните форми на телата на древните змии, чии фосили се пронајдени во седименти коишто потекнуваа од периодот на Мезозоикот и Кенозоикот, не им овозможуваа на научниците да го постигнат консензусот, зошто тие еволуирале и како минале на овој начин на живот.
Николас Лонгрич, од британскиот универзитет Бат и неговите колеги со откритието на Tetrapodophis amplectus сметаат дека го пронашле можниот одговор на споменатите прашања, проучувајќи го фосилот кој потекнува од периодот Јура пронајден во Бразил.
Во студијата се истакнува дека во една приватна збирка научниците успеале да откријат остатоци од суштество коешто според сите свои карактеристики, голем број пршлени, издолжен череп и куса вилица, подвижна структура на ребра, наликува на денешните змии. Авторите на статијата наведуваат дека името Tetrapodophis amplectus го дале во чест на неговите необични карактеристики.
Фактот што ова суштество, за разлика од другите фосилни предци на змиите, има четири полноправни екстремитети, укажува дека ова животно можело слободно да се движи, потенцираат научниците. Тие, како што се претпоставува, немале функција само при движењето, туку и при ловот на пленот, односно за давење или при јадење на жртвата, па дури и единките од различен пол да се придржуваат за време на парењето.
Втората необична карактеристика на ова суштество е што тоа не живеело на површината на земјата или во крошните на дрвјата, туку во дупките коишто оваа древна змија самата ги прокопувал во почвата. И овој заклучок е спротивен од ставовите на некои палеонтолози, според кои змиите се потомци на морски влекачи, а не на копнени четириножни суштества.
Судејќи, пак, според закривените заби и флексибилната челуст, Tetrapodophis amplectus, се хранел со мали ‘рбетници, коишто, како и неговите современи потомци, ги голтал цели. Тоа би значело дека змиите првично биле месојади, а не инсектојад, како што сметаат некои зоолози.
Возраста на овие останки се проценуваа на меѓу 146 и 110 милиони години, поради карактерот на фосилите, што упатува на тоа дека станува збор за еден од најраните видови змии на планетата, вид кој се појавил на Земјата, како што сугерираат ДНК анализите, пред 150 милиони години. Покрај тоа, компаративната анатомска анализа сугерира дека Tetrapodophis amplectus може да се смета и за предок на сите змии, или за нивен најблизок роднина, заклучуваат авторите на студијата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Daily news
Измамници се претставувале како Бред Пит и навеле обожавателки да веруваат дека почнале романтична врска со него
Во Шпанија уапсени се пет лица кои изнудиле 325.000 евра од две жени претставувајќи се како познатиот американски актер Бред Пит, соопшти денеска МВР на таа земја на својата официјална веб-страница.
Во текот на истрагата се покажа дека криминалците контактирале со своите жртви преку веб-страница за обожаватели на американскиот актер, ја добиле нивната доверба и ги навеле да веруваат дека почнале романтична врска со Бред Пит.
Потоа со лажно претставување ги натерале жртвите да инвестираат во комерцијални проекти.
Daily news
Спаси жена што сакаше да скокне од мост, а со години бесплатно ги хранеше бездомниците: Џон Бон Џови ја враќа вербата во човештвото
Познатиот рокер Џон Бон Џови пред десетина дена беше тема на сите светски медиуми кога убеди непозната жена да не скокне од мост. Овој потег не е единствениот што ја докажува неговата емпатија и хуманост кон луѓето што не ги познава.
Џон Бон Џови, американскиот музичар и фронтмен на познатиот бенд „Бон Џови“, на пешачкиот мост го снимал спотот за песната The People’s House кога од другата страна на оградата забележал жена.
На снимките од надзорните камери што ги сподели локалната полиција може да се види како Џон со член на својата екипа ѝ приоѓа на потресена жена. Потоа се потпрел на оградата и почнал да разговара со неа повикувајќи ја да се врати на безбедно по што ѝ помогнал да се прекачи преку оградата.
Бон Џови потоа ја прегрна и тие стоеја така околу една минута пред заедно да одат по мостот.
Полицискиот оддел Метрополитен во Нешвил го сподели видеото на нивниот канал на „Јутјуб“ и рече дека пејачот ѝ помогнал на очајна жена.
Секоја чест за Џон Бон Џови и неговиот тим што ѝ помогнаа на една жена на пешачкиот мост „Сејгенталер“ во вторникот вечерта.
„Бон Џови успеа да ја убеди да се симне од платформата на мостот на реката Камберленд на безбедно“, објави полицијата на платформата X.
Обожавателите на рокерот не беа изненадени од неговиот потег. Имено, тој во 2011 година основал непрофитна организација, односно синџир ресторани, каде што немало ценовници, а плаќањето на сметката било опционално.
Daily news
Награда за „Бизнисот на задоволството“ на фестивалот во САД, кој ги откри Спилберг и Џорџ Лукас
Долгометражниот филм „Бизнисот на задоволството“ на Гоце Цветaновски е добитник на наградата „Сребрено реми“ на „Хјустон интернешнал филм фестивал“ (WorldFest-Houston International Film Festival) во САД.
Овој значаен фестивал, кој постои цели 57 години е еден од најстарите во Америка и најстар во светот за независни филмови. Се гордее со тоа што во својата историја им ги доделил првите награди на легендарни режисери како што се Стивен Спилберг, Џорџ Лукас, Анг Ли, браќата Коен, Ридли Скот, Брајан де Палма, Оливер Стоун, Роберт Родригез, Спајк Ли, Дејвид Линч и уште многу други.
„Ова е голем успех. Да бидеш награден во конкуренција од над 4.000 филмови од 70 држави, е признание кое ја потврдува естетската вредност на филмот. Дефинитивно влеговме во убаво друштво, со оглед на тоа кој се’ е добитник на „Реми награда“ во историјата на фестивалот. И’ честитам на целата екипа којашто допринесе за меѓународниот успех на филмот и едвај чекам сите да се собереме повторно и во септември да го претставиме филмот пред македонската публика.“, рече режисерот Гоце Цветановски.
Наградата е деветта по ред на филмските фестивали во светот, а трета во САД, откако претходно „Бизнисот на задоволството“ го доби признанието за најдобар филм на „Риверсајд филм фестивал“ во Калифорнија и за највпечатлив филм во Седона, Аризона.
Улогите ги толкуваат Муса Исуфи, Слаѓана Вујошевиќ, Исмаил Касуми, Дамјан Цветановски, Осман Ахмети, Елени Декидис, Мендим Муртези, Егзона Салиху, Авни Далипи и Катерина Коцевска, а Цветановски го потпишува и сценариото. Продуценти на филмот се Дритон Рамадани, Богдан Јончевски и Гоце Цветановски.
Снимен е со поддршка на Агенцијата за филм.