Економија
Стечај за „Еуроникел“ вo петок, во „Фалкондо“ истиот инвеститор ги отпушта работниците – умираат фабриките на ГСОЛ

Првото рочиште за новиот стечај на кавадаречки „Еуроникел“ е закажано за в петок, втори февруари. Освен компанија доверител од Прилеп, која поднела барање за стечај за долг од 10.000 евра, минатата недела барање поднесе и Синдикатот на „Еуроникел индустри“ за долг од 3 неисплатени плати на варботените. Иницијативата од Синдикатот доаѓа откако сопственикот на фабриката, швајцарскиот фонд ГСОЛ (GSOL) ги остави без плата три месеци, а ниту ги прогласи технолошки вишок за да добијат отпремнини, ниту, пак, ги одјави од Заводот за вработување за да можат како невработени да добијат здравствено осигурување. Претседателот на Синдикатот на „Еуроникел“ Миле Ѓорѓиев минатата недела рече дека се лекуваат со ракија оти здравствено осигурување немаат од почетокот на месецов
„Макфакс“ минатата недела побара објаснување за состојбата од швајцарски ГСОЛ, од Комерцијална банка, која го презема имотот на фабриката и од претседателот на Синдикатот. ГСОЛ до денес не одговори на нашите прашања, како и претседателот Ѓорѓиев, а Комерцијална банка, место одговори на конкретните прашањата од „Макфакс“ испрати соопштение до сите медиуми во кое го повтори она што веќе два месеци го кажува – дека се во тек преговори со моќни странски и домашни компании, без да кажат кои се тие, иако јавноста веќе подолго време шпекулира со нивните имиња, дека стечајот не ја загрозува продажбата на имотот, дека работници секако ќе бидат потребни, но никој не кажува ни кој, ни кога повторно ќе ја стартува фабриката и кога повторно вработените ќе се вратат на работните места, ако воопшто се вратат.
Слични се ставовите и на вработените кои коментираат по социјалните мрежи и велат дека со месеци се пласираат исти приказни, а всушност секој си го гледа само својот интерес и никому не му е гајле за вработените што останаа и без плата и без работа.
На сличен пат се и вработените во фабриката „Фалкондо“ во Доминиканската Република, сопственост на истите газди. Таму, откако под притисок на власта на вработените кои седат дома им се исплати 13 плата и дел од јануарската плата, сега ГСОЛ најавува раскинување на договорите на сите вработени. За фабриката во Кавадарци, банката бара нов инвеститор, а пак за фабриката во Доминикана, газдите најавуваат дека се бара нов партнер, но медиумите објавуваат дека компанијата има и судска забрана од Англискиот суд откако било објавено дека се бара партнер за купување на финалниот производ и обезбедување на финансирање.
Информациите во тамошните медиуми се дека фабриката е презадолжена и дека долговите кон доверителите изнесуваат над 100 милиони долари, а минатата недела беше објавено дека една од банките доверители (Лафисе банка) запленила резервоари за гас кои биле под залог за наплата на долг, а без низ фабриката не може да работи.
Синдикалните преставници во „Фалкондо“ предупредуваат дека заради ваквата ситуација, протести се сé поизвесни и дека фактот што досега се уште нема немили сцени е благодарение на синдикалните лидери кои се обидуваат да поддржат мирно решение.
И медиумите во Доминиканската Република информираат за состојбите во кавадаречката фабрика која припаѓа на истите газди, прават споредба и заклучуваат дека сличноста во состојбите во двете фабрики е очигледна.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Потпишани договори за 828 проекти со 225 милиони евра преку капитални инвестиции

Со склучувањето на договорите за вториот повик од инструментот за капитални инвестиции, денес започнува нова фаза на големи вложувања во општините ширум Македонија, соопшти премиерот, Христијан Мицкоски.
Вкупната вредност на проектите изнесува 13,8 милијарди денари, односно околу 225 милиони евра, а се опфатени 828 проекти во различни области. Најголем дел од средствата, над 8 милијарди денари, ќе бидат инвестирани во инфраструктурата – патишта, мостови и локални врски.
Покрај тоа, во областа на животната средина ќе се реализираат 143 проекти со вкупна вредност од над 2,4 милијарди денари, кои се однесуваат на чиста вода, канализациски системи, управување со отпад и создавање нови паркови.
Во секторот образование, преку 48 проекти, ќе се инвестираат 1,6 милијарди денари за изградба и обнова на училишта и градинки, додека има и проекти поврзани со култура, спорт и социјална политика.
„Ова е најголемата инвестициска офанзива некогаш направена за општините, без партиски филтри и фаворизирања. Секоја општина што има проект добива поддршка,“ истакна Мицкоски.
Тој нагласи дека со овие инвестиции се гради еднаквост и пристап до квалитетен живот за сите граѓани, без разлика на нивната локација, и најави дека нема да се дозволи запоставување на ниту еден регион.
Со склучените договори и веќе започнатите проекти, Мицкоски ја опиша оваа иницијатива како конкретен чекор кон подобрување на инфраструктурата и квалитетот на живот во Македонија, која според него од хартија преминува во реалност.
Економија
Министерството за финасии: Усвоен дополнетиот ребаланс на буџетот, обезбедени повеќе средства за проекти од инфраструктурата, образованието и социјалнaта заштита

Владата вчера на седница на предлог на Министерството за финансии го усвои Дополнетиот ребаланс на Буџетот за 2025, во којшто се вградени и амандманите коишто беа усвоени во текот на расправата на матичната Комисијата за финансирање и буџет, а со кои се обезбедуваат дополнителни средства во Министерството за транспорт, Министерството за социјална политика, демографија и млади и Министерството за образование и наука.
Станува збор за дополнителни 6 милиони денари за проектна документација за нова сообраќајница во општина Куманово во Буџетот на Министерството за транспорт, дополнителни 50 милиони денари за исплата на социјални надоместоци во буџетот на Министерството за социјална политика, демографија и млади, како и 5 милиони денари за Универзитетот „Гоце Делчев“ во Буџетот на Министерството за образование и наука, извести МФ.
Со дополнетиот предлогот усвоен од страна на Владата се обезбедени средства кај одделни буџетски корисници со цел редовно сервисирање на обврските, односно со прераспределби се изврши зголемување на средствата кај одредени буџетски корисници, со истовремено намалување на средствата од одредени буџетски корисници, со цел усогласување на расходите со досегашната реализација и очекувањата до крајот на годината. Дополнителни измени се однесуваат и на дообезбедување на средства за плати, како и за сервисирање на обврски.
Измените и дополнувањата на Буџетот за 2025 година ги следат основните приоритети на фискалната политика кои се во насока на продолжување на фискалната консолидација, обезбедување макроекономска стабилност и поттикнување на развојот, при што нема промена во проекцијата на нивото на буџетскиот дефицит.
Вкупните приходи со ребалансот се проектирани на ниво од 362,4 милијарди денари или за околу 1 % повеќе во однос на Буџетот, односно за околу 3,5 милијарди денари.
Вкупните расходи се планирани на ниво од 403,7 милијарди денари и исто така бележат раст од околу 1%, односно за околу 3,5 милијарди денари, што се должи пред се на развојната компоненета.
Со предложениот Ребаланс се врши реалокација на средства помеѓу буџетските корисници, се дообезбедуваат средства за непречена исплата на плати пред се во Министерството за внатрешни работи, каде е обезбеден раст на платите на вработените од 10%. Исто така, се обезбедени дополнителни средства за исплата на зголемени пензии и транзициски трошоци и како и дополнителни околу 300 милиони денари за капитални расходи.
Капиталните расходи се планирани во висина од 47,4 милијарди денари и се во насока на додавање средства за динамизирање на реализацијата на проектите кај коишто е веќе потврдена добра реализација, пред се во Министерството за одбрана.
Продолжува финансиската поддршка и соработка на Владата со општините, за кои претходно со донесената Прераспределба на средства помеѓу буџетски корисници беа обезбедени дополнителни 584 милиони денари.
Со ребаласнот не се ревидира стапката на раст и таа останува на 3,7%, како што беше проектирана и со Буџетот за 2025 година.
Инфлацијата е проектирана на 2,8% и се очекува нејзино стабилизирање, стапката на н невработеност е планирана на 11,1%.
Крајна цел на измените и дополнувањата на Буџетот за 2025 година е непречено извршување на Буџетот и оддржување на идентично ниво на буџетскиот дефицит планиран со иницијалниот Буџет, односно буџетскиот дефицит останува непроменет и во апсолутен износ и како процент од БДП, односно 41,3 милијарди денари или 4% од БДП, се наведува во соопштението на МФ.
Дополнетиот Ребаланс на Буџетот ќе биде испратен на усвојување од страна на Собранието.
Економија
Народната и централната банка на Германија ја продлабочуваат соработката за зајакнување на институционалните капацитети

Гувернерот на Народната банка, д-р Трајко Славески, оствари средба со Бурхард Балц, член на Советот на централната банка на Германија, на која се разговараше за продлабочување на билатералната соработка, со акцент на унапредувањето на институционалните капацитети во клучните области на централнобанкарското работење.
На средбата беше нагласено значењето на постојаната меѓу институционална соработка, особено во делот на размената на експертиза и практики што придонесуваат за градење отпорни институции и приближување до европските регулативи и стандарди. Поддршката којашто Народната банка ја добива од централната банка на Германија е од голема важност во процесот на модернизација и унапредување на експертските и техничките капацитети.
Гувернерот Славески истакна дека Народната банка е целосно посветена на усогласувањето на домашната регулатива и практиките со законодавството на Европската Унија, при што особено важна е соработката со централната банка на Германија.
„Европските перспективи се од големо стратегиско значење за Народната банка, којашто посветено работи на реформски програми и на други стратегиски документи поврзани со интеграцијата во ЕУ. Народната банка постојано се стреми кон навремено воведување на европските стандарди во доменот на финансискиот систем. За овој факт се свесни и релевантните европски институции, коишто ја оценуваат како високо усогласена во подрачјата што се во нејзина надлежност“, посочи гувернерот Славески.
Тој додаде дека Народната банка во изминатите години се профилира како модерна институција со силен капацитет и подготвеност за придружување кон европското семејство. На средбата беше заеднички оценето дека европската регулатива постојано се унапредува, поради што е неопходно следење и применување на најновите регулативни измени и практики.
Во рамките на досегашната соработка, Народната банка и централната банка на Германија остварија бројни активности насочени кон размена на искуства, унапредување на аналитичките алатки и примена на најдобрите меѓународни и европски практики. Покрај обезбедувањето билатерална поддршка, централната банка на Германија е и главен носител на техничката помош од Европскиот систем на централни банки за централните банки од регионот, па во моментов се заокружува втората фаза од оваа помош. Оваа соработка придонесе за натамошно зацврстување на капацитетите на Народната банка, во сите области на работењето.
Балц изрази благодарност за долгогодишната лојална соработка на Народната банка со централната банка на Германија и особено го истакна активниот придонес на Народната банка за напредокот на проектот Западен Балкан во фазата III. Тој нагласи дека регионалната соработка меѓу централните банки и органите за супервизија на банките на Западен Балкан се покажа како ефикасна алатка за усогласување со стандардите на ЕУ и со најдобрите практики на Европскиот систем на централни банки (ЕСЦБ).