Свет
Пропаднаа германските автопати

Некогашниот симбол на јавното вложување во инфраструктурата, легендарните германски автопати се во очајна состојба, пишува агенцијата DPА и го поставува прашањето колку пари ќе бидат потребни земјата да ја врати позицијата на инфраструктурен лидер во светот.
Големата мрежа германски автопати беше симбол, а сегашната лоша состојба на 12.800 километри автопати е знак за пропаѓање на инфрастуктурата и показател колкава закана преставува за растот на најсилната европска економија.
Направени уште во триесеттите години од минатиот век, во времето на нацистичкиот челник Адолф Хитлер, германските легендарни автопати беа симбол на забрзаниот повоен развој. На таа мрежа од врвно направени патишта Германците се фалеа со своите врвни возила на домашните производители BMW, Porsche, Audi и Mercedes. Меѓутоа, деновите на безгрижното возење без ограничување на брзината на добро одржуваните автопати одамна се минато. Возачите денешното возење по нив го опишуваат како стоење во колони по истрошени патишта и изронети мостови со долго доцнење.
Германското главно автоздружение ADAC проценува дека во 2013 година таквите колони вкупно се протегале во должина од 830.000 километри, што е речиси колку оддалеченоста од Земјата до Месечината и назад.
За многумина Германци возењето без ограничување беше една од ценетите слободи во и онака многу регулираното тамошно општество. Изразот „Freie Fahrt fuer freie Buerger“ (непопречуваните граѓани се возат без ограничување) од 1970-те беше мотото на германската автомобилска култура и на моќното автомобилско лоби.
Меѓутоа, во 2013 бројот на застоите на патиштата се искачил на 415.000, а поради безбедноста, буката и постојаната потреба од поправки, денес на околу 40 отсто од германските автопати постои ограничување на брзината.
„Слабите инвестиции – тоа е нашата Ахилова петица“, вели Марсел Фратцшер, прв човек на Германскиот институт за економско истражување (DIW). Една петтина од мрежата од автопати и 40 отсто од мостовите се во критична состојба, што е делумно последица на повеќегодишното стегање на фискалниот појас, се заклучува во студијата на DIW./крај/мф/сн
Извор: DPA
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Пресврт во трговската војна – САД побараа разговори со Кина

Соединетите Американски Држави се обратија до Кина за да побараат разговори за царините од 145 проценти што ги воведе претседателот Доналд Трамп, а вратата на Пекинг е отворена за разговори, соопшти утрово кинеското Министерство за трговија сигнализирајќи потенцијално ублажување на трговската војна.
„САД треба да бидат подготвени да преземат мерки за да ги исправат погрешните практики и да ги откажат едностраните царини“, соопшти Министерството за трговија додавајќи дека Вашингтон мора да покаже искреност во преговорите.
„Обидот да се искористи разговорот како изговор за принуда и изнуда нема да функционира“, соопшти Министерството за трговија.
Пекинг отворено го изрази својот гнев поради царините за кои вели дека не може да го запрат подемот на втората по големина економија во светот. Тој го фокусира својот гнев на поттикнување на јавната и глобалната осуда на американските ограничувања за увоз.
„Кина сака да се сретне и да разговара за трговија, а разговорите ќе следуваат набргу“, изјави синоќа американскиот државен секретар Марко Рубио за „Фокс њуз“.
„Нашиот министер за финансии Скот Бесент е вклучен во овие напори и нивните дискусии ќе следуваат набргу“, рече тој додавајќи дека прашањето е колку САД треба да купуваат од Кина во иднина.
Трамп завчера изјави дека верува оти постои многу голема шанса неговата администрација да постигне договор со Кина.
Тој го изјави ова неколку часа откога кинескиот претседател Шји Џјинпинг ги повика официјалните лица да преземат мерки за приспособување кон промените во меѓународната средина, без конкретно да ги спомене САД.
Економија
Скок на берзите по објавата на Трамп за стопирање на царините

Берзите силно растат по објавата на претседателот на САД, Доналд Трамп, за стопирање на царините.
Брз поглед на тоа како некои клучни индекси на Волстрит пораснале:
Dow Jones порасна за 5,76 отсто
S&P 500 порасна за 6,46 отсто
Nasdaq порасна за 8,04 отсто
Од вчерашното затворање на пазарот, омпаниите од S&P 500 изгубија пазарна вредност од 5,8 трилиони долари од објавувањето на тарифите на Трамп минатата среда. Тоа е најдлабоката загуба од четири дена од основањето на индексот во 1950-тите, според податоците на „ЛСЕГ“.
Економија
Германија тврди дека трговската војна би била штетна и за САД

Италијанската премиерка, Џорџа Мелони, предупреди на опасностите од трговската војна со Соединетите Американски Држави, а сега слично предупредување доаѓа и од Германија.
Германија, најголемата европска економија и трета по големина во светот според податоците на Светската банка, предупредува дека реципрочните тарифи ќе бидат штетни за сите инволвирани страни пред објавувањето на новите царини подоцна денеска од страна на Трамп.
„Трошоците за трговска војна не паѓаат само на едната страна, туку може да станат скапи за двете страни“, рече владиниот портпарол Штефен Хебестрајт.
Тој додаде дека Берлин е „подготвен да преговара на европско ниво со Соединетите Американски Држави“ за да не биде вовлечен во трговска војна.
Германската економија е многу зависна од извозот, особено од возилата и автоделовите. Според податоците на германската влада, минатата година биле извезени приближно 3,4 милиони нови автомобили, од кои околу 13 проценти биле увезени во САД.