Интервју/Дебата
(Видео) ДИК нема капацитет да мониторира интернет-медиуми, ова е начин да се врши притисок, тврди Трајчевски
Носењето на Изборниот законик со новите одредби поврзани со медиумите е сериозен чекор назад со кој се врши притисок врз медиумите, вклучително и интернет-порталите. Измените со кои изборното рекламирање на партиите ќе го плаќа државата, а политичките субјекти сами ќе одредуваат во кое време ќе се рекламираат на медиумот, оди само во прилог на партиите, а не на медиумите и државата. Вака Зоран Трајчевски, директор на Агенцијата за аудио и аудиовизуелните медиумски услуги, го објаснува новиот Изборен законик, кој експресно беше донесен на собраниска седница. Со ова се отвора можноста Македонија да има покорумпирани медиуми од порано, тврди првиот човек на АВМУ.
„Најголемиот број казни што АВМУ ги изрекуваше во изминатиот период се однесуваа на балансирано известување. Небалансираното известување директно не беше поврзано со средствата што ги трошат партиите, туку со определбата на сопствениците на медиумите да заземат политичка страна поради нивните врски со одредени политички и економски елити. На ваков начин не може да се претпостави дали медиумите ќе ги почитуваат законите бидејќи измените не влијаат во начинот на уредувачката политика на медиумите. Ова се многу чудни одредби во законот, а таква регулатива не постои никаде во демократскиот свет. Другите извори на финансирање на политичките партии, како што се членарини и донации, остануваат. Со овие измени на Законот за финансирање на политичките партии се дозволува да земаат и кредити, а се зголемуваат и средствата што ќе ги добиваат од буџетот. Смешно е СДСМ да кажува дека независните кандидати на изборите ќе може да се рекламираат исто како претходно кога тие немаа можност да користат платено политичко рекламирање. Има тенденција одредени медиуми да станат провладини, односно со начинот на известување да се доближат кон политиките на Владата“, вели Трајчевски.
Трајчевски вели дека Државната изборна комисија, која ќе треба да мониторира интернет-портали, има комисија избрана од политичките партии и со тоа не знае каква методологија за надзор може да донесе таа. Во Законот за медиумите не се следат порталите, не постои регистар на портали и не може да се следи кој е сопственик на овој вид медиуми. Тука се отвора можноста за манипулации, вели Трајчевски. Можноста политичарите да основаат интернет-медиум, каде што сопственик ќе биде трето лице, и за време на избори да го финансира матичната партија на политичарот, не се исклучува, смета директорот на АВМУ.
„За да се изработи регистар за интернет-портали, ќе треба долг временски период, а треба и стручен капацитет, кој во моментот, а ниту во наредниот период, Државната изборна комисија не може да го има. Ова е начин да се врши притисок врз интернет-портали за време на изборниот период, односно тие да бидат наклонети кон една или друга политичка опција“, додава Трајчевски.
Темата на медиумските закони нема цел да ја подобри слободата на изразување, туку да направи кадровски промени, вели Трајчевски, кој смета дека министерот Манчевски не смеел да бара оставка од советот на АВМУ бидејќи со тоа вршел притисок врз него непосредно пред референдумот.
Зоран Трајчевски тврди дека МРТ е во лоша финансиска состојба, а во програмската шема недостигаат дебатни емисии и истражувачко новинарство. Истовремено, гледа подобрување во начинот на известување.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Интервју/Дебата
(ВИДЕО) Тимоние: Влезот во ЕУ многу зависи од кредибилитетот на вашето судство
Францускиот амбасадор во земјава, Кристиан Тимоние, во екот на политичките препукувања на законот за Јавно обвинителство, во интервју за „Макфакс“ говори за потребата од донесувањето на законот, но и за новата методологија за проширување на ЕУ која беше донесена на 5 февруари годинава.
Тој не сакаше да дава никакви политички оценки во однос на обвинувањата на партиите и на координираторите на пратеничките групи на ВМРО-ДПМНЕ и СДСМ во однос на законот за Јавно обвинителство, но вели дека „влезот во ЕУ еден ден многу ќе зависи од кредибилноста на судството и од силната борба против корупцијата“.
„Законот е барање од ЕУ и државите членки и со него ќе треба да се затворат или зајакнат сите судски постапки кои беа отворени во рамките на СЈО. Потребно е судство ослободено од заробеноста на партиите и рамка за борба против корупцијата“, вели Тимоние за „Макфакс“.
Посетата во Париз на вицепремиерот задолжен за европски прашања, Бујар Османи, и министерот за надворешни работи, Никола Димитров, амбасадорот Тимоние ја оцени како „конструктивна и пријателска“ и рече дека главниот акцент бил ставен на документот на Европската комисија за зајакнување на пристапниот процес.
„Новата методологија што ја предложи комисијата во голем дел ги содржи предлозите на француската влада. Чекаме како ќе реагираат другите земји членки во однос на документот, но ми се чини дека сето тоа оди во добра насока“, вели тој.
Амбасадорот вели дека е свесен дека во земјава постои разочарување од Франција, која беше против проширувањето на ЕУ со нови членки.
„Да се надеваме дека новата методологија ќе биде воз кој ќе постигне поголема брзина во однос на претходниот“, рече во интервјуто амбасадорот Тимоние.
Интервју/Дебата
(Видео) Шкријељ: Мизрахи нека не се изненадува, претходно дури имаше случаи на врзување на штитеници во Демир Капија
Дополнителната заменик-министерка Санела Шкријељ во интервју за „Макфакс“ изјави дека корисниците во домот во Деемир Капија до пред три години биле врзувани и престојувале во страшни услови. Вели дека прозивката на техничката министерка Рашела Мизрахи за домот во Демир Капија била неиздржана затоа што не ја познава областа со која влегла да раководи. Шкријељ вели дека во овие три години ги извлекле сите деца кои биле во заводот и ги сместиле во групни домови.
„Техничката министерка можеби првпат влегува таму и јасно е зошто нејзината реакција е таква. Но, ќе напоменам дека тоа што ние го наследивме таму беа услови за невозможна мисија. Имаше ситуација корисниците за бидат врзувани затоа што вработените не можеа да се справат со нив. Затоа и го спроведовме тој процес на деинституционализација и ги извлековме сите деца од таму. Она што јас и техничката министерка треба да го направиме е да го продолжиме тој процес, а не да настапуваме на овој начин. Но, ќе повторам, разбирам зошто министерката настапува така“, рече Шкријељ.
Таа додава дека на техничката министерка ѝ предложила да се координираат пред да се излегува во јавност за да не се шири паника меѓу граѓаните со нецелосни информации. Предоложила да имаат состанок еднаш неделно на кој ќе одлучуваат заеднички за важни прашања.
„Токму поради тоа што не ја познава областа се ставивме на располагање да помогнеме да се подобрат процесите. Но, ќе повторам, координараноста и кооперативноста ќе зависат исклучиво од неа“, рече Шкријељ.
Дополнителната заменик-министерка рече и дека не би требало да има блокада или застој на институцијата, но додаде дека доколку Мизрахи побара кадровска промена на раководни кадри или смена на директори на центри за социјални работи, Шкриељ ќе го употреби правото на вето и нема да ги потпише овие решенија.
„Врзаниот потпис се однесува на правни и кадровски промени. Се надевам дека Мизрахи нема да побара смена на раководни кадри, но доколку тоа се случи, јас ќе го спречам тој потег. Сметам дека ние сме преодни министри и треба да останеме во рамките на таа надлежност. Оној кој ќе победи на изборите и по 12 април формира влада, нека си спроведува своја кадровска политика“, децидна беше Шкријељ.
Не одговори конкретно на прашањето дали себеси се гледа на листа за пратеник на предвремените парламентарни избори, но додаде дека е време во државата да се одвојат партиските политики од политиките кои се носат во институциите.
Интервју/Дебата
(Видео) Глигорова: Одговорност за извршителите ќе бараме и пред Обвинителството за организиран криминал
Новиот тарифник за извршителите што го предложи Министерството за правда, а денеска го усвои Владата, наиде на делумна поддршка од задолжените граѓани и здруженија што неуморно се борат за укинување на извршителските канцелрии веќе три години.
Еден од најгласните борци против Законот за извршувањето, Ана Глигорова, смета дека овие измени се позитивен чекор напред во решавање на проблемот со многугодишниот финансиски геноцид врз населението, но сепак најавува дека битката на здруженијата на граѓани ќе продолжи и одговорност за, како што вели криминалното извршување ,ќе се бара и од Обвинителството за гонење организиран криминал.
Според Глигорова, протестот на извршителите со еднодневно затворање на канцелариите е бесмислен кога нивните трансакциски сметки се отворени и тие немилосрно наплатуваат камати на долговите.
Во интервјуто Глигорова прави анализа на тоа што ќе значи репрограмирањето на долговите и вели дека е најважно да се води сметка овие измени да функционираат во пракса ретроактивно. Од протестите пред Министерството за правада што се одржуваа шест вторници, вели дека од жалбите и преставките што ги носеле граѓаните за неправедните извршувања во Министерството биле фрапирани. Имало многу емоции од граѓани за нивните случаи кога на пензија од 7.000 денари со години извршител одзема третина од парите. Таа открива и случај на извршител кој си отворил канцеларија во куќа врз која направил извршување.