Компании
„Европа АД“ ја доби битката со „Пионир“ пред српските судови

Стопанскиот суд во Белград ги отфрли сите обвинувања на српски „Пионир“ според кои „Европа“ АД – Скопје наводно фалсификувала нивни бонбони, соопшти македонската компанија во четвртокот.
Македонската компанија со 132-годишно искуство, чии количини од производот„Бонбон ноар“ пред неколку месеци беа запленети од властите кај северниот сосед, доби и правна потврда на тоа што од самиот почеток јавно го тврдеше – дека овие слатки се оригинални, односно дека воопшто не го повредуваат жигот на српскиот конкурент.
Следна постапка на „Европа“ АД – Скопје ќе биде поднесување тужба против „Пионир“ за изгубена добивка и за нарушен углед.
„Обвинувањата за фалсификат, запленувањето на стоката, како и поднесената пријава, беа настани во чие развивање „Европа АД“ немаше никаква улога. Нашата компанија со децении работи на српскиот пазар, каде што има долгогодишни, докажано лојални, купувачи. Тие самите знаат да го изберат вистинскиот квалитет, а со тоа што верно ги следат нашите производи истакнуваат дека и самите ја препознаваат разликата помеѓу плагијат и фалсификат“,вели Сава Димитрова, претседател на управниот одбор на „Европа“ АД – Скопје.
„Пионир“ поднесе тужба пред српските судови и во неа бараше: да се утврди дека „Европа“ АД – Скопје го повредила жигот на компанијата и да се забрани производството, испораката, извозот, понудата и ставањето во промет на „Бонбон ноар“. За секоја од овие точки познатиот македонски бренд доби правна потврда дека се неосновани и целосно отфрлени. Тоа значи дека македонското претпријатие ќе може слободно и во иднина да го продава овој продукт во Србија затоа што сега има и судска одлука дека тој не е плагијат на „Негро“ на „Пионир“.
„Ова решение и правно го потврди тоа што ние пред неколку месеци го нагласивме – дека е во прашање крајно несериозно обвинување што нема издржаност во реалноста. „Европа“ АД – Скопје секогаш ги има предвид потребите, почитта и ставовите на своите потрошувачи и знаејќи го тоа на ум, ние никогаш не би си дозволиле да направиме нешто со кое би ја нарушиле таа доверба. Сосема спротивно, понатаму посветено ќе продолжиме да ги подобруваме веќе долго популарните производи, но и да креираме нови“,- истакнува Димитрова.
„Европа“ АД – Скопје уште еднаш потсетува дека во поглед на содржината, „Бонбон ноар“ е непроменет продукт којшто се создава повеќе од половина век. Тој за првпат е внесен во каталогот на компанијата пред повеќе од три децении, односно во 1982 година. Под актуелната амбалажа, пак, бонбоната се продава од 2003 и оттогаш е присутна и на пазарот во Србија, значи безмалку цели 11 години. Македонската компанија нагласува дека „Бонбон ноар“ и „Негро“ имаат различен состав.
Слично е што обете се базирани на лакрицот како состојка, меѓутоа, процентот на масното полнење, филувањето и изгледот на самата бонбона немаат допирни точки. Лакрицот во светот на бонбоните е применет од неколку стотини производители. Амбалажата на најголем дел од нив е комбинација од црна, бела и црвена боја. Причина за тоа е токму лакрицот чијшто изглед најчесто се комуницира со овој колорит. И глобални марки како „Харибо“, „Салос“, „Јанки“ и „Клене“ за своите бонбони базирани на лакриц со години се придржуваат до истиот пристап, се појаснува во соопштението на скопксата компанија. /крај/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
BALFIN AUSTRIA: 100 милиони евра инвестиции

Албан Цасли, директор на Balfin Austria, споделува детали за бројните инвестиции што компанијата ги реализира во развојот на недвижности во Австрија, потенцирајќи ја важноста на овие проекти за раст и диверзификација на портфолиото на овој пазар.
Balfin Austria, една од најуспешните компании на BALFIN Групацијата, континуирано ги зацврстува своите позиции на австрискиот пазар на недвижности, инвестирајќи во некои од најпознатите и туристички атрактивни региони на Австрија. Инвестициите на BALFIN во Австрија во областа на развојот на недвижности надминуваат 100 милиони евра. Овие инвестиции се одговор на зголемената побарувачка за сместување и угостителски капацитети, нудејќи висок животен стандард и услови за одмор.
Во неодамнешно интервју, директорот на Balfin Austria, Албан Цасли, сподели детали за веќе реализираните проекти, нивните карактеристики, како и за идните инвестиции. Тој ги објасни и актуелните пазарни услови на недвижностите во Австрија, истакнувајќи дека визијата на Balfin Austria е проширување на активностите и надвор од границите на Австрија, истовремено истражувајќи нови пазари и сектори.
****
Со последните инвестиции, портфолиото на Balfin Austria достигна вредност од 100 милиони евра. Каков е проектираниот раст до крајот на годината и на среден рок?
До крајот на годината, BALFIN Групацијата има за цел да го зголеми присуството на австрискиот пазар, со таргет за проширување на портфолиото на вредност од 150 до 200 милиони евра. Ова ќе се реализира преку внимателно избрани инвестиции во поголеми градови како Виена, Линц, Грац и Салцбург, како и во туристички области облагородени со природни убавини и атрактивни карактеристики. Среднорочната цел е понатамошно зголемување на портфолиото преку инвестиции во нови комерцијални недвижности или проекти со мешана намена. Ова ќе биде дел од поширока стратегија за диверзификација на инвестициите со фокус на пазари со одржлив раст и висок развоен потенцијал. Ќе се внимава и на новите трендови во секторот, како еко-градба и интелигентен урбан развој.
Завршени проекти на Balfin Austria – колку се и по што се разликуваат?
Balfin Austria успешно има завршено два значајни проекти и моментално развива четири нови. Секој проект е уникатен според намената, типологијата, архитектурата, локацијата и квалитетот на градбата – одразувајќи ја силната позиција на компанијата на австрискиот пазар.
Завршени проекти:
Luv und Lee
Првиот реализиран проект, лоциран во една од најатрактивните туристички области во Австрија – езерото Траунзе, Гмунден. Со инвестиција од 6,8 милиони евра, Balfin започнува серија успешни луксузни инвестиции во регионот.
Green Hill Suites
Сместен во престижниот регион 1180/1190 Виена, проектот се простира на 1.352 м². Со инвестиција од 11,4 милиони евра, проектот се издвојува по модерна архитектура, загарантирана приватност и панорамски погледи кон градот.
Balfin Austria ја проширува својата активност на пазарот на недвижности во Австрија, главно во урбани и туристички региони, во близина на езера и реки, со мешавина од резиденцијални проекти. Зошто токму овие области беа избрани?
Нашиот фокус е развој на резиденцијални проекти и во урбани и во туристички подрачја крај езерата, со цел да создадеме диверзифицирано и стабилно портфолио. Оваа стратегија одговара на различните побарувања на пазарот и нуди потенцијал за сигурни и долгорочни инвестиции. Во градови како Виена, Balfin Austria се фокусира на ексклузивни населби со потенцијал за одржлив раст, каде побарувачката за домување останува висока благодарение на развиената инфраструктура, лесниот пристап до услуги, близината до деловни центри и можноста за модерен и приватен животен стил. Преку своите проекти, компанијата внимателно ги избира зоните што нудат комфор и висок животен стандард – што понатаму се одразува и во квалитетот на градбата.
Во туристичките области крај езера, фокусот е на ексклузивни проекти кои се наменети за купувачи со високи приходи и инвеститори што бараат втора куќа или викенд-имот. Овие имоти се карактеризираат со сликовити локации, приватност, брз пристап до големи градови и совршен спој меѓу природата и современиот луксуз. Со следење на јасна стратегија меѓу урбани и туристички зони, Balfin Austria не само што одговара на различни пазарни потреби, туку истовремено ја намалува изложеноста на ризик и обезбедува стабилност на портфолиото на среден и долг рок.
Можете ли да споделите некои од проектите на Balfin Austria што се очекува да се финализираат наскоро?
Секако. Во моментов, Balfin Austria има четири проекти во развој:
Bright Side – ексклузивен проект во живописниот и историски град Гмунден, со поглед кон езерото Траунзе. Нуди луксузни апартмани за одмор со врвни архитектонски стандарди, современа технологија и премиум материјали. Инвестицискиот волумен е 12,5 милиони евра и е насочен кон стратешки купувачи и инвеститори кои бараат мир, природа, луксуз и елеганција.
ANDEA – Parkside Residences – станбена зграда во срцето на Виена, помеѓу историскиот центар и една од главните транспортни јазли. Комбинира елегантни станови и канцеларии од класа А и претставува визија на Balfin Austria за трансформација на постоечки објекти во проекти со нов идентитет. Вредноста на проектот изнесува 27,7 милиони евра.
Riverside Forest Residences – уникатен проект крај река, во шума во Гмунден. Нуди еколошки одржливи домови, погодни и за постојано живеење и за одмор. Вредноста на инвестицијата е 13,1 милион евра. Насочен е кон оние кои бараат спој на мирна природа и урбана поврзаност.
Effinger – најнов проект во Виена, замислен како резиденцијален комплекс од средна класа. Целта е да се понудат модерни, функционални и достапни станови за семејства и купувачи што бараат прифатливо домување во мирна семејна зона со добра транспортна поврзаност. Вредноста на проектот е околу 27,5 милиони евра.
Портфолиото на Balfin Austria значително се зголеми и во секторот за управување со недвижности. Како влезе компанијата во овој сегмент?
Овој развој е дел од долгорочната стратегија и визија на Balfin Austria за оптимизирање на управувањето со постоечките недвижности. Тој ја одразува проактивната пристапност на BALFIN Групацијата кон сè поголемата побарувачка за управување со имоти – не само за зачувување на нивната вредност, туку и за нивен одржлив раст. Со стекнатото искуство од развојот и инвестициите, Balfin Austria природно преминува во фазата на активно управување со имоти, што овозможува поефикасно следење и максимизирање на пазарниот потенцијал на секоја сопственост.
Австрија сè повеќе привлекува млади кои сакаат да студираат во Виена. Дали Balfin Austria ја разгледува оваа појава како можност за проширување?
Виена станува еден од најатрактивните градови за млади и меѓународни студенти, со зголемена побарувачка за станбен простор. Balfin Austria го гледа овој тренд како стратешка можност за проширување на своето присуство во резиденцијалниот и угостителскиот сектор. Разгледуваме проекти за студентско сместување – модерни, добро организирани објекти, изградени според меѓународни стандарди, со прифатливи цени и одржлив дизајн. Ваквите инвестиции ќе го зацврстат нашето позиционирање на пазарот и ќе придонесат за понатамошна диверзификација на портфолиото.
Кои се моменталните услови на пазарот на недвижности во Австрија, според вашите проценки?
Пазарот е под влијание на локални и глобални фактори. Континуираниот раст на населението и позицијата на Виена како економски, културен и деловен центар во Европа создадоа висока побарувачка за резиденцијални и комерцијални недвижности. Комбинацијата од ограничена понуда и реномето на градот како еден од најживеаните во светот резултира со постојан раст на цените, особено во централните зони. Паралелно, расте интересот за имоти во мали градови со пристап до природа и вода, кои се сè попривлечни за купувачи што бараат поквалитетен животен стил, втор дом за одмор или туристичко-деловна намена. Зголемената побарувачка за вили, апартмани за одмор и одржливи резиденции ги прави овие области стратешки точки за инвестиции во недвижности.
Дали Balfin Austria истражува нови сектори во Австрија?
Да. Компанијата активно истражува можности во секторот на угостителство. Виена, како стратешка точка за туризам и бизнис во Европа, има висока побарувачка за нови хотелски капацитети, краткорочно сместување (serviced apartments) и студентски домови. Со долгогодишната експертиза на BALFIN во овој сектор, се разгледуваат инвестиции во хотелиерство, не само во Виена, туку и во сезонски туристички дестинации. Понатаму, се разгледуваат и можности во секторот за забава, инспирирани од успехот на семејниот забавен центар HyperActive во Косово. Како Balfin Austria, постојано сме во потрага по интересни и одржливи проекти каде можеме да донесеме нова експертиза и да придонесеме за локалниот економски развој.
Дали компанијата истражува нови пазари или сектори во други држави?
Balfin Austria неодамна започна да ги разгледува можностите за проширување во Германија и Швајцарија. Се истражуваат проекти за реконструкција на постоечки објекти за станбена или деловна намена, како и нови градби на празни парцели. Особено внимание се посветува на јужниот регион на Германија, главно Баварија – еден од економски најразвиените региони со висок потенцијал за одржливи инвестиции во недвижности. Оваа стратегија ја рефлектира намерата на Balfin Austria да влезе на германскиот пазар со цврста перспектива за раст.
(ПР)
Економија
Нова специјализирана продавница за корејска убавина „K-Beauty – Зегин“ во срцето на Скопје

Новоотворената специјализирана продавница за корејска козметика во рамките на компанијата Зегин е место каде негата на кожата се среќава со безвременската убавина.
K-Beauty-Зегин нуди персонализиран пристап за сјајна кожа преку уметноста на корејската козметика.
Инспирирана од вековни ритуали и усовршена со најсовремени иновации, корејската козметика го редефинира модерното искуство за нега на кожата – воздигнувајќи го секојдневниот момент на уживање. Секој производ е прецизно изработен со уникатни ботанички екстракти, клинички докажани активни состојки и сензорни текстури дизајнирани да ја негуваат кожата и да го разбудат сјајот.
Философијата на корејската козметика лежи во верувањето дека убавината е ритуал на самопочит и почит кон природниот ритам на кожата кој дава трансформативни резултати.
Специјализираната продавница K- Beauty- Зегин се наоѓа на бул Партизански Одреди бр.59 спроти Симпо и работи од понеделник до сабота од 08-21 часот.
Ерата на сјај започнува сега!
(ПР)
Економија
Силна профитабилност во првиот квартал од 2025 година во услови на меѓународно опкружување исполнето со предизвици

Во првиот квартал од 2025 година, цените на суровата нафта се движеа помеѓу 60 и 68 долари за барел што претставува намалување во однос на опсегот од 68 до 93 долари за барел, во првиот квартал од 2024 година. Ваквиот пад првенствено беше предизвикан од неизвесноста околу развојот на глобалниот трговски протекционизам, инфлаторните притисоци и геополитичките тензии. Инфлацијата доведе до повисоки трошоци за производство, додека геополитичките прашања го дестабилизираа пазарот. Како резултат на трговските тензии, проекциите за растот на глобалната побарувачка за нафта беа намалени, за разлика од општото зголемување на цените во првиот квартал од 2024 година, предизвикано од геополитички ризици и нарушувања во снабдувањето.
Обемот на продажба во првиот квартал од 2025 година изнесуваше 247 илјади М³, со пад од 10% споредено со истиот период минатата година. Производите беа пласирани на двата пазари на кои компанијата традиционално работи (домашниот и извозниот), при што извозот учествуваше со 24% во вкупниот обем на продажба.
Бруто-добивката достигна 269 милиони денари, што претставува намалување од 9% споредено со истиот период минатата година. Добивката пред оданочување изнесува 107 милиони денари.
Прилагодената ЕБИТДА за периодот достигна 137 милиони денари, бележејќи годишен раст од 25%. Ова е резултат од зголемената продажба на домашниот пазар, зголемените чисти извозни бруто-маржи, повисоката бруто маржа на електрична енергија и намалувањето на оперативните трошоци за 5%. Остварената ЕБИТДА забележа пад од 15% споредено со истиот период лани, главно поради негативниот ефект на вреднување на залихите од 20 милиони денари, наспроти позитивниот ефект од 28 милиони денари постигнат во претходната година.
Во согласност со своите стратешки приоритети и одлуката да ги зајакне инвестициите во почисти извори на енергија и да ги намали емисиите на јаглерод диоксид, компанијата инвестираше 9 милиони денари во проекти за обновливи извори на енергија во текот на првиот квартал од 2025 година. Овие тековни инвестиции не само што придонесуваат кон одржливоста на животната средина, туку обезбедуваат и значителни економски придобивки.
Посветеноста на компанијата на својата стратегија за ООП останува цврста и доследна, особено во поглед на поддршката на средината и заедницата каде што ОКТА работи. Годината започна со фокус на иднината на земјата – децата и младите. Преку нашата годишна донација од 6.000 литри екстра лесно масло за греење на СОС Детското село во Скопје, обезбедивме доволни количини за целосно покривање на потребите за греење за целата година. Ваквиот придонес значително ги подобрува условите за живот на децата без родителска грижа.
Во текот на првиот квартал од годината, ОКТА ја најави својата програма за стипендии за постдипломски студии во земјата и во странство. Оваа иницијатива го поддржува нашето уверување дека инвестирањето во образованието и новата генерација значи инвестирање во поодржлива и посигурна иднина. Нашите вработени пак, повторно ја покажаа својата посветеност на општествената добробит преку учеството во првата традиционална крводарителска акција за оваа година, потврдувајќи ја својата непоколеблива посветеност на хуманоста и благосостојбата на заедницата.
ОКТА има за цел да ја задржи својата лидерска позиција на локалниот пазар преку обезбедување на редовно и непрекинато снабдување со горива од највисок квалитет до своите клиенти на пазарите на кои работи. Унапредувајќи ги своите иницијативи за автоматизација, компанијата работи на подобрување на својата организациска ефикасност, намалување на трошоците и поставување на цврста основа за идни остварувања.
Преку прифаќање на иновациите и приспособливоста, ОКТА не само што обезбедува континуитет, туку и придонесува за подобрување на општеството, поттикнувајќи одржлив напредок и стабилност за сите.
ПР