Uncategorized
Венко Марковски – контроверзниот поет
И 21 година по смртта, Венко Марковски се уште е контроверзна личност во македонските политички и книжевни кругови
Контроверзите околу поетот Венко Марковски во македонската јавност продолжуваат и понатаму – не толку поради неговото творештво, туку поради неговата политичка определеност и доброволното напуштање на Македонија, македонските корени и заминувањето во Бугарија. Во најновиот број на книжевното списание Синтези, објавена е поемата на Венко Марковски, Современите парадокси, првпат објавена во 1956 година а поради која Венко Марковски беше осуден за непријателска дејност на пет години затвор и одведен на Голи Оток. Оваа поема првпат се објавува во Македонија, а уредникот на списанието Синтези, Веле Смилевски, и академикот, професор и поет Гане Тодоровски токму по повод објавувањето на оваа поема се обидоа да дадат појасна слика за случувањата околу животот и делото на Венко Марковски, несомнено еден од поетите кои делуваа во македонската литература од тој период, како и неговата подоцнежна книжевна активност во Бугарија на бугарски јазик. За поезијата и животот на Венко Марковски, Гане Тодоровски вели: „Во обете културно-национални средини, Македонија и Бугарија, литературната наука попретпазливо ќе оперира при елаборација на уметничките творби на овој автор со оглед на неговите зачудувачки осцилации и конверзија во определбите на националната припадност“. За делото на Венко Марковски, академик Милан Ѓурчинов вели: „Венко не може да биде прв основоположник на македонската современа поезија поради тоа што своите две стихозбирки ги обајви една година пред Рациновите Бели мугри. Рацин своите први песни на македонски јазик започнал да ги објавува уште од 1934 година, во списанија од кои некои биле забранети, затоа што неговите песни биле напишани на македонски јазик. Битен е квалитетот. А, поезијата на Венко Марковски според уметничките вредности заостанува зад поезијата на Рацин“. Па така, превирањата во македонските книжевни кругови околу вредноста на поезијата на Венко Марковски продолжуваат. Некои сметаат дека неговата поезија многу губи од неговиот т.н. соц-реалистички период, кога пишува наменска поезија, во периодот кога бил со партизаните. Ѓурчинов смета дека од целата поезија на Венко Марковски, вредни се 12 песни од првите збирки. Гане Тодоровски смета дека поемата која е денес објавена во списанието Синтези и поради која Венко беше испратен на Голи Оток, нема уметнички квалитети туку политички импликации поради негативниот став кон Тито. Сепак, нашите академици, книжевни теоретичари и културни дејци во едно се согласуваат – бесмислено е да се бара рехабилитација за Венко Марковски, затоа што тој е автор кој е објавуван и ценет во периодот кога објавувал во Македонија, како и дека од литературно-историски аспект, Венко Марковски има свое место во македонската литература. На саемот на книгата наредниот месец ќе се појави уште едно издание посветено на контроверзата наречена Венко Марковски, во редакција на Гане Тодоровски. И да се надеваме, ќе се расчистат некои темни дамки од македонското историско-уметничко минато.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Uncategorized
Фатени бегалци од затвор барани со потерници
На 02.01.2025 околу 02 часот полициски службеници од Секторот за меѓународна полициска соработка- Отсек потраги и СВР Тетово во Тетово ги лишија од слобода Е.З. (24) од с. Грчец, скопско и А.О. (24) од с. Грчец, скопско, кои биле барани со потерници по наредба на Основен суд Скопје 1 поради бегство од КПУ Затвор Скопје.
Е.З. е осуден на казна затвор во траење од пет години за сторено кривично дело по чл.215 ст.3 во врска со ст.1 од КЗ, а А.О. на казна затвор од три години за сторено кривично дело по чл.215 ст.1 од КЗ.
Лицата ќе бидат предадени на надлежната казнено поправна установа.
Uncategorized
Автомобил удри во заштитна ограда кај Градско, повредени две жени
На регионалниот пат Градско-Неготино во близина на мостот на Црна река, автомобил со велешки регистарски ознаки, управувано од Т.П.(47) од Градско, удрило во заштитна метална ограда.
Во несреќата со тешки телесни повреди се здобила сопатничката Н.М.(57), а со телесни повреди се здобила сопатничката Б.П.(45), двете од Градско, констатирани во болницата во Велес.
Извршен е увид.
Uncategorized
(Видео) Инцидент со уште еден авион на „Боинг“: принудно слетал во Норвешка поради проблеми со моторот
Авион на холандската авиокомпанија „КЛМ“ принудно слета во Норвешка откако имал проблеми со моторот за време на летот, но немало повредени, соопшти норвешката полиција.
Во соопштението се наведува дека Боингот 737, кој летал од Осло за Амстердам, принудно слетал синоќа во јужна Норвешка по технички дефект што се случил непосредно по полетувањето.
KLM 737-800 Skids Off Runway at Oslo Torp After Hydraulic Failure
– Bart Noëth #aviation https://t.co/9HkJ1zi21Nhttps://t.co/XafsWjG0fm— Aerospace News by HYPE (@HypeAviation) December 29, 2024
Сите 182 лица во авионот, вклучително и екипажот, не се повредени, објави „НЛ Тајмс“.
Локалните медиуми јавија дека пилотите забележале чадење од левиот мотор.
Video shows KLM flight #KL1204 skidding off the runway after an emergency landing at Torp Airport. The Boeing 737-800 (PH-BXM) was en route from Oslo to Amsterdam when it experienced a hydraulic failure. Thankfully, no injuries were reported.
Video @mackjacklar#BreakingNews… https://t.co/5OE4h79YSV pic.twitter.com/JPxxkM3zuL— Antony Ochieng,KE✈️ (@Turbinetraveler) December 28, 2024
Откако авионот безбедно слетал, патниците ракоплескале.
#BreakingNews: KLM Flight #KL1204 Skids Off Runway After Emergency Landing at Torp Airport,Norway 🇳🇴
A KLM Boeing 737-800 (#PHBXM) operating flight KL1204 from Oslo to Amsterdam faced a harrowing emergency landing on December 28, 2024. Shortly after takeoff at 18:00 CET, the… pic.twitter.com/HZWwluQwCi
— Antony Ochieng,KE✈️ (@Turbinetraveler) December 28, 2024
По инцидентот, почна истрага за причините за инцидентот.
Во меѓувреме, авионска несреќа се случи во Јужна Кореја, кога Боинг 737-800 се обиде да слета на трупот. Авионот се излизгал по пистата, а потоа удрил во ѕид и експлодирал. Според последните информации загинаа 176 лица, а спасени се двајца членови на екипажот. Истрагата за причината за падот на јужнокорејскиот авион може да трае и до три години.