Uncategorized
Енио Мориконе – Once Upon A Time in Macedonia…

Честа да го отвори овогодинешното издание на нашата најголема културна манифестација „Охридско лето“ на 12 јули ќе ја има композиторот и аранжер Енио Мориконе, придружуван од Унгарскиот филхармониски оркестар и хорот на Македонската опера и балет
Енио Мориконе е најверојатно најпознатиот композитор на филмска музика на дваесетиот век. Исто така, тој е и меѓу најпрофилираните композитори поради неговата работа во безброј различни медиуми. Сигурна бројка не е достапна, но тој изработил филмски теми за неколку стотици филмови низ минатите неколку децении. Се претпоставува дека се работи за преку 500. Иако, неговите теми се нашле во секој филмски жанр кој што може да се замисли (истото важи и за музичките стилови кои ги користи), тој најмногу се идентификува со шпагети вестерн стилот на звучна позадина за филм. Тој е всушност пионерот на овој правец, прославувајќи се со темите за филмовите на режисерот Серџо Леоне. Палетата на делата на Мориконе е неверојатно разнолика, движејќи се од класична музика, џез, поп, рок, електроника, авангардна музика, италијанска музика итн. Проценуван од најважните личности во модерната музика како Џон Зорн, (не споменувајќи ги модерните филмски режисери како Мартин Скорсезе), Мориконе не може да се смести само во класата на најдобри композитори на филмска музика, туку и во најважните современи композитори од кој било вид.Мориконе започнал со студии на само 12 години на римскиот конзеваториум „Санта Сесилија“. Мотивиран од своите инструктори да се фокусира на композиција, Мориконе се издржува свирејќи труба во џез оркестри, за потоа, откако дипломира да се вработи во италијанската национална радио мрежа. Тој не почнал да компонира теми за филм се‘ до раните шеесетти, а меѓународното внимание го стекнува дури кога ја започнува соработката со Леоне. Клучниот момент е филмот „За грст долари” („A Fistful оf Dollars“) во средината на шеесеттите. Шпагети вестерн филмовите одбележуваат само мал дел од кариерата на Мориконе, но за многумина овој период важи за најдобар и најиновативен. Мориконе ги засилуваше филмските заплети и самата драма низ непредвидливи инструментализации и аранжмани. Дисонантни хармоники, играчки пикола, бомбастични црковни оргуљи, симпатични свиркања и викални коруси-сето ова стана заштитен знак на продукциското дуо Мориконе-Леоне, но и на целиот шпагети вестерн жанр. Влијанието од рокенролот се чувствуваше во тивките, демнечки и застрашувачки гитари кои влијаеа (случајно или намерно) врз творештвото на низа артисти и групи како „The Ventures“, Двајн Еди, „The Shadows“ и Џон Бери. Најпознатата тема на Мориконе е носечката мелодија на филмот „Добриот, лошиот и грдиот“ („The Good, the Bad and the Ugly“). Кога Хуго Монтенегро ја преработи оваа песна, таа стигна на првото место на официјалната американска топ листа. Иако извесно време беше зафатен со филмовите на Леоне, Енио Мориконе секогаш наоѓаше време за најразлични филмски проекти како класиките „Алжирска битка” („Battle of Algiers“) и ”Гори!” („Burn“). На крајот на седумдесетите, Мориконе почна да се оддалечува од Леоне и шпагети вестерн филмовите, фокусирајќи се на соработката со бројни режисери ширум светот. Грандиозните оркестрации и незаборавните мотиви за Мориконе се нешто сосема вообичаено. На пример, Ворен Бити не ја пропушти приликата во едно свое интервју за Los Angeles Times да забележи : „Не постои подобар композитор од Мориконе кога треба да се направи филмска тема!”. Добрите резултати продолжија и кога Енио Мориконе почна да експериментира со електронска музика. Возраста не го запре Мориконе. Всушност, во последниве три декади тој го доживува својот најголем комерцијален успех и добива највисоки признанија од сите страни на светот. Дури, беше и номиниран за Оскар за музиката во филмот „Мисијата” („The Mission“) во 1986 година. Од тогаш, па до денес, Мориконе соработувал со најдобрите светски режисери како : Педро Алмодовар, Брајан де Палма, Роман Полански, Мајк Николс, Оливер Стоун и Бери Левинсон. Најверојатно, од поновите филмски теми на Мориконе, најзабележителна е музиката за филмот „Синема Парадизо” („Cinema Paradiso“).
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Uncategorized
АХВ се вклучи во одбележувањето на 16 Октомври – Светскиот ден на храната

Со мотото „Рака за рака за подобра храна и подобра иднина“, Агенцијата за храна и ветеринство (АХВ) се придружи на настанот што го организара Организацијата за земјоделство и храна на Обединетите нации – ФАО за одбележување на 16 Октомври – Светскиот ден на храната.
Во рамките на настанот, кој во организација на ФАО се одржа во скопскиот Градски парк, а беше посветен и на одбележувањето на осумдесетгодишнината од основањето на ООН и ФАО, претставници на АХВ на граѓаните им подели едукативен материјал со совети за безбедна храна – летоци, лифлети и торбички.
ФАО во рамките на Светскиот ден на храната годинава повикува на глобална соработка за создавање мирна, одржлива, просперитетна и безбедна иднина со храна. Со заедничка работа преку владите, организациите, секторите и заедниците активно се работи на трансформирање на земјоделско-прехранбениот сектор во насока на обезбедување услови секој граѓанин да има пристап до здрава исхрана живеејќи во хармонија со планетата.
Агенцијата за храна и ветеринарство и оваа година ја поддржа кампањата на ФАО за одбележување на Светскиот ден на храната истакнувајќи го ставот дека граѓаните во државава јадат безбедна храна. АХВ како институција е дел од синџирот за контрола на безбедноста на храната во земјата од домашно производство и од увоз водејќи сметка таа редовно да се контролира во рамките на редовните и вонредните контроли и многубројните мониторинг-програми, кои се спроведуваат во АХВ, чии досегашни анализи потврдуваат дека македонските граѓани јадат безбедна храна.
Uncategorized
Турција: Нашата дипломатија го спречи доаѓањето на Нетанјаху на самитот во Египет

Турската влада соопшти дека Анкара одиграла клучна улога во спречувањето на израелскиот премиер Бенјамин Нетанјаху да присуствува на самитот за Газа во Египет.
„По иницијатива на претседателот Реџеп Таип Ердоган и благодарение на турските дипломатски напори, Нетанјаху нема да учествува на состанокот“, изјавил владин претставник за германската агенција „ДПА“.
Израел пак тврди дека Нетанјаху не отпатувал поради еврејскиот празник Симхат Тора, иако претходно беше најавено негово присуство.
Самитот во Шарм ел-Шеик го предводи американскиот претседател Доналд Трамп, а учествуваат најмалку 20 светски лидери.
Uncategorized
Гаши: Бошњаците се значајна карика за нашата држава

Денес во Собранието се одбележа 28 септември – Меѓународниот ден на Бошњаците. По тој повод претседателот Африм Гаши организираше средба со претставници на Бошњаците кои работат во сферите на академијата, уметноста, културата, граѓанскиот сектор, политиката, администрацијата, дипломатијата и младинските прашања.
На средбата претседателот Гаши ги поздрави присутните и го честиташе меѓународниот ден на Бошњаците што значи потврда на јазикот, културата и идентитетот на бошњачката заедница. Истакна дека иако процентуално бројот на Бошњаци е мал, нивниот придонес во економскиот, културниот и општествениот живот на Република Северна Македонија е мошне значаен и учеството во сите државни процеси е од клучно значење за напредокот и развојот на државата, а истовремено и доказ и потврда за мултикултурното и мултиетничкото општество во кое живееме.
Претставниците во текот на пријателската и неформална дискусија се заблагодарија за тоа што за прв пат се поканети и пречекани во Собранието на толку високо ниво, што е индикатор дека иако во овој состав нема пратеник Бошњак, претседателот покажува интерес за прашањата кои ги засегаат.
Се осврнаа на неколку главни прашања, имено: образованието и усовршувањето на наставниците кои предаваат изборен или задолжителен предмет Босански јазик и култура во основните училишта. Во однос на политичката застапеност, ја повторија иницијативата за загарантирани пратенички места за помалите етнички заедници, како и потребата од внесување на геноцидот во Сребреница во наставните програми, со цел такви злодела на човештвото да не се повторат.