Uncategorized
Постојана љубов, талент и желба за игра

Нуркачи во височина: Љубица Гојковиќ, актерка
Пишува: Лилјана МАЗОВАЉубица Гојковиќ е дете на театарот. Откако памети за себе е во театарот, на сцената, во гримиорната, во салонот, во театарското бифе. Така е речиси откако се родила (1945, Куманово). Со театар ја заразил татко ì, актерот Ѓоко Николовски (се занимавал и со режија), кој е еден од неговите основачи, петтемина кои биле во првиот професионален состав на Народниот театар во Куманово, основан во јануари 1948 г., што работел и дотогаш, ама со аматерски или полупрофесионален статус.Љубица, или Буба, од најраното детство била во овој театар: како публика, како актерка, едно време и негов директор. Сега е на заслужената пензија и пак е во својот театар во Куманово. Игра во претстави што се поставуваат. Се случи своевиден исклучок/настан: на првата вечер на 44. Македонски театарски фестивал “Војдан Чернодрински” во Прилеп, на 5 јуни годинава, Љубица си ја прими наградата за животно дело “Војдан Чернодрински”, а само неколку вечери подоцна, пак, беше на сцената: како Султана во Тетовирани души на Горан Стефановски, во режија на Јани Бојаџи, со која Кумановскиот театар настапи во официјалната/натпреварувачка програма на годинашниот МТФ. Претставата на репертоарот е од септември 2008 година.Буба играла или игра и во други претстави на својот театар. Во него е и кога не игра, кога само наминува да го види театарот, да ги помириса неговите мириси, да се води со колегите од која било генерација, да дознае што ново се планира и дали ќе ја има и во новата поделба. Играла многу, ги поминала речиси сите премрежја на овој театар кои и не се малку. Буба секогаш со невиден жар и ентузијазам верувала дека доаѓаат подобри времиња. И доаѓале нови претстави, нова публика, нови радости и средби со ликови, текстови, режисери, нови колеги, нови генерации на секогаш љубопитната театарска публика во Куманово.Иако од дете била во Кумановскиот театар, официјално негов член е од 1966 г. Сè во нејзиниот живот е врзано за Куманово: се родила, се образувала, студирала, живеела, создавала во Куманово. Како и секоја добра актерка, особено во помала средина, има период кога играла во секоја нова претстава. Разни ликови на девојки, жени, борци, љубовници, мајки… Во сите тие ликови доминирала нејзината љубов, талент, сценичност, специфичната боја на јакиот глас. Има и една посебност: ако се стави во втор план нејзиното чувство за комика (што речиси им е вродено на кумановци), Буба секогаш кулминирала во таканаречените трагични ликови, затоа што секогаш умеела од себе да го извади најчовечното чувство − да ја доживее трагиката на личноста сместена во времето. Без разлика дали станувало збор за антички хероини, за ликови од светската или домашната класика, или од современата драмска литература. Ги одиграла и Софоклевата Електра во истоимената трагедија, Мајката во Дејството на гама зраците врз сенишните невени за која ја доби Ноемвриската награда на Куманово (1983), госпоѓата Говен во Реквием за калуѓерката од Фокнер, ликовите на мајките во Чест и Гаме оњер, ја играла Ташана, Рајна во Лет во место. Публиката иако секогаш ја сакала, најдолго и со генерации ја памети како Ленче во Бегалка. Чувството за хумор го изразувала и изразува низ разни хумористични серии, а добитник е и на награда токму за тие креации пак на своето Куманово, во 1995 г.Кога говори за театарот, исто како и на сцената, полна е со страст и со лични искуства и ставови. Го сака времето во кое таа, заедно со колегите, дневно била и на по две проби за нова или нови претстави, кога дневно играла и во две претстави пред полн салон публика. Зашто, освен во вечерните или претстави за возрасни, Буба одиграла и ликови во недобројни претстави за деца.Буба, онака витка, младолика, отворена кон сè што е ново, љуби на свој начин и да теоретизира/расправа за театарот. За тоа дека тој постојана еволуира, расте, зрее и се надградува; дека театарот никогаш нема да згасне, дека младите со време ќе се стекнат со страста и жарот што го имала таа и нејзината генерација. Верува и дека репертоарот на театарот мора да има разни содржини − драми, комедии, трагедии − дека публиката знае најдобро да го оцени доброто во репертоарот и најдоброто од актерот. Игра и верува дека во поделбата на новата претстава пак ќе има лик што таа ќе го одигра со својата посветеност и љубов на она за што го живеела и живее животот − театарот, нејзиниот Кумановски театар. Авторката е театарска критичарка и публицистка
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Uncategorized
Борејќи се за Русите загина син на заменик-директорка на ЦИА

Централната разузнавачка агенција на САД (ЦИА) ја потврди смртта на 21-годишниот Мајкл Глос, син на заменик-директорката на ЦИА за дигитални иновации, Џулијан Галина Глос, објави „NBC News“.
Според медиумските извештаи, Глос се приклучил на руската армија и бил убиен за време на борбените операции во Украина.
„ЦИА ја смета смртта на Мајкл за приватна семејна работа на семејството Глос, а не за прашање од национална безбедност“, рече портпаролот.
Порталот „Important Stories“ беше првиот што објави за смртта на Глос, повикувајќи се на руски извори и профилите на починатиот на социјалните мрежи. На својата страница на ВКонтакте, Глос објави фотографии од Црвениот плоштад и изрази сочувство кон руската војска, нарекувајќи ја украинската армија „корумпирана“, а западните медиуми „пропаганда“.
ЦИА официјално ја потврди смртта, но не прецизираше на чија страна синот на функционерката учествувал во борбите. Во соопштението за медиумите се наведува дека семејството доживеало голема лична трагедија и побарало да се почитува нивната приватност.
„Патување во Источна Европа“
Во официјалниот некролог, семејството навело дека Мајкл починал „додека патувал во Источна Европа“, без да ја спомене Русија или војната во Украина.
Според достапните информации, Мајкл Глос е син на Џулијан Галина Глос, заменик-директорка на ЦИА за дигитални иновации, и Лари Глос, ветеран од војната во Ирак кој работи на развој на софтвер за американската војска и НАТО.
Медиумите известуваат дека Мајкл бил пацифист, протестирал против забраната за абортус и се залагал за заштита на климата. Пред да дојде во Русија во 2023 година, тој патувал низ Европа и на социјалните мрежи се опишувал како антифашист, еколошки активист и борец за правата на жените. Тој објавуваше теории на заговор за Украина и веруваше дека НАТО е основано од нацистите.
Uncategorized
(Видео) Гвинет Палтроу ја провоцира Меган Маркл: снимката поттикна коментари

Обожавателите на Гвинет Палтроу се убедени дека актерката суптилно ја провоцира Меган Маркл додека таа се снимаше како прави појадок во својата кујна облечена во пижами. Основачот на брендот Goop, 52-годишната Гвинет, во саботата на „Инстаграм“ објави видео на кое подготвува појадок.
View this post on Instagram
Видеото доаѓа откако Меган на „Нетфликс“ го почна своето готвачко шоу „Со љубов, Меган“, кое, и покрај лошите критики, ќе има втора сезона. Во текот на целата сериј, Меган изгледа беспрекорно, облечена во луксузни дизајнерски парчиња додека готви во туѓа, изнајмена кујна.
Од друга страна, Гвинет во својот спот се појави без шминка, во лежерни пижами со пруги, користејќи ја песната This Will Be (An Everlasting Love) од Натали Кол, која се користи и во промотивните материјали за шоуто на Меган на „Нетфликс“.
Фановите бргу реагираа на социјалните мрежи. „Гвинет Палтроу продолжува суптилно да провоцира, а јас сум за тоа! Без шминка, во нејзината вистинска кујна“, „Дури и музиката… тоа е This Will Be (Everlasting Love) на Натали Кол“, „Ха, ха, нели е тоа песната што ја користат за да ја промовираат Меган Маркл?“, „Така приземјена и природна, во пижами, со разбушавена коса, без шминка, пие кафе. Едноставна и опуштена“, се дел од коментарите на „Икс“.
Еден обожавател додаде: „Браво, Гвинет. И таа има вистинско куче, во вистинска кујна, во својата куќа“. „Умирам од смеење. Таа не мора да каже ниту збор. Автентична и подобра во секој поглед, во пижами, без шминка, а сепак толку софистицирана“, напишал друг следбеник.
Uncategorized
Средба Мисајловски – Салај Бобровници во рамките на унгарско-македонскиот владин самит: Ние не сме само набљудувачи на сегашноста, туку архитекти на подобра и посигурна иднина

Министерот за одбрана Владо Мисајловски денеска оствари билатерална средба со својот унгарски колега Кристоф Салај Бобровницки во рамки на кој денеска се одржува во Будимшешта, Република Унгарија.
Уште еден значаен чекор кон побезбедна, посигурна и просперитетна иднина, за граѓаните на двете држави, за регионот и Европа, беше констатирано од страна на двајцата соговорници на денешната средба.
Мисајловски во оваа прилика додаде дека е потребно да се искористи секоја можна соработка која ќе придонесе не само проширување и продлабочување на односите меѓу двете земји туку на развој на државите.
„Еден од најважните критериуми за развој е зачувување на мирот, безбедноста и стабилноста. Токму затоа е потребно заеднички да продолжиме да вложуваме во јакнењето на регионалната безбедност, како би можеле поефикасно да се справиме со предизвиците со кои се соочуваме“, истакна министерот Мисајловски и додаде дека е особено горд што одбранбената соработка со Унгарија се интензивира особено по потпишувањето на Планот за билатерална соработка меѓу двете земји.
„Ние не сме само набљудувачи на сегашноста, туку архитекти на подобра и посигурна иднина. Активностите кои се опфатени со Планот се доказ за сериозната посветеност меѓу двете министерства и армии и за нас е од особена важност е можноста за размена на искуства и знаења кои двете земји ги нудат во насока на зајакнување на човековите капацитети“, потенцира Мисајловски.
Унгарскиот министер Салај Бобровницки на оваа средба кажа дека се отвораат нови можности во процесот на набавки и развој во делот на одбранбената индустрија преку договор Влада со Влада, можноста за набавки на воена опрема од страна на унгарски производители, како и за интензивирање на соработка во процесот на обука и вежби за припадниците на специјалните сили и армиите воопшто.
За време на состанокот се разговараше и за Меморандумот за разбирање меѓу двете институции, кој е во завршна фаза на усогласување, а кој ќе биде дополнителен импулс градењето на меѓусебната соработка.